بیش از ۹۰۰ هزار نفر طی چهار روز پایانی ماه صفر توسط ناوگان قطارشهری مشهد جابه‌جا شدند.

جابجایی بیش از ۹۰۰ هزار نفر با قطارشهری مشهد

به گزارش قدس آنلاین، مدیرعامل شرکت بهره‌برداری قطار شهری مشهد گفت: روز چهارم آبان مصادف با شب رحلت پیامبر اکرم (ص) ۲۳۵ هزار نفر توسط خطوط یک و ۲ این ناوگان جا به‌جا شدند.
وحید مبین مقدم افزود: روز پنجم آبان ماه و سالروز شهادت پیامبر اکرم (ص) نیز ۱۶۵ هزار نفر و روز ششم آبان مصادف با شب شهادت حضرت امام رضا (ع) هم ۲۵۰ هزار نفر توسط این ناوگان جابه‌جا شدند.
وی گفت: همچنین روز هفتم آبان ماه مصادف با سالروز شهادت حضرت امام رضا (ع) نیز بیش از ۲۶۰ هزار نفر توسط این ناوگان جابه‌جا شدند که رکورد جابه‌جایی مسافر توسط این ناوگان زده شد، رقم جابه‌جایی مسافر در مدت مشابه پارسال ۲۰۰ هزار نفر بود.
خط یکم قطار شهری مشهد به طول ۱۹ کیلومتر از پایانه غدیر نخریسی تا وکیل آباد اسفند ۱۳۸۹ به بهره برداری رسید و هم اکنون روزانه به طور میانگین ۱۳۰ هزار نفر در این مسیر جا به‌جا می‌شوند. مسیر توسعه ۴.۵ کیلومتری این خط نیز از ایستگاه غدیر تا فرودگاه مشهد در دهه فجر سال ۱۳۹۴ به بهره برداری رسید.
عملیات حفاری ۱۴.۵ کیلومتری خط دوم قطار شهری مشهد نیز از منطقه رضاشهر به سوی منطقه طبرسی شمالی پانزدهم بهمن ۱۳۹۴ به پایان رسید و اسفند سال ۱۳۹۵ مرحله نخست این خط به طول هشت کیلومتر بهره برداری شد. اواخر اسفند ۱۳۹۶ نیز با بهره برداری از ۲ کیلومتر دیگر از مسیر این خط، ایستگاه‌های سعدی و شریعتی به صورت آزمایشی به بهره برداری رسیدند و در سفر اردیبهشت ماه سال ۱۳۹۷ رییس جمهوری به مشهد این خط با خط یکم در ایستگاه شریعتی اتصال یافت و ادامه این خط در ایستگاه میدان شهید کاوه نیز ۱۸ مرداد ماه امسال بهره برداری شد.
عملیات حفاری خط سوم قطار شهری مشهد نیز به طول ۳۰ کیلومتر که مسیر شهرک ابوذر تا قاسم آباد را پوشش می‌دهد از نیمه دوم فروردین سال ۱۳۹۵ آغاز شده است.
عملیات اجرایی خط چهارم نیز به طول ۱۴.۵ کیلومتر از انتهای خواجه ربیع تا شهرک شهید رجایی با ۱۵ ایستگاه ۱۸ مرداد ماه امسال آغاز شد.

منبع: صداو سیما

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.