یزد - معاون سازمان پدافند غیرعامل کشورگفت : در طول سالهای گذشته حوزه‌های آسیب پذیر در زمینه پدافند غیرعامل در کشور شناسایی شده و اقدامات لازم برای رفع نقاط ضعف در این حوزه صورت گرفته است.

   شناسایی حوزه‌های آسیب‌پذیر در زمینه پدافند غیرعامل در کشور

به گزارش خبر نگارقدس آنلاین ، عبدالله جلالی شامگاه چهارشنبه در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه یزد اظهار داشت: پدافند غیرعامل بر اساس واژه تهدید دشمن و حس خطر شکل می‌گیرد و در بحث حس خطر، با عنوان میزان خطر و خطرپذیری موارد بررسی می‌شوند که نام آن را ریسک می‌گذارند.

وی افزود : در گذشته پدافند غیرعامل بیشتر در بحث فیزیکی بوده ولی با توجه به اینکه تهدیدات بر اساس پیشرفت تکنولوژی شکل‌های جدید به خود گرفته، در حوزه‌های سایبری، شیمیایی و موارد مختلف دیگر از این قبیل هم بحث پدافند غیرعامل اهمیت بسیار بالایی پیدا کرده است

جلالی با بیان اینکه تهدیدات به دو بخش طبیعی و غیر طبیعی تقسیم‌بندی می‌شود تصریح کرد: تهدیدات طبیعی از گذشته مورد توجه بوده ولی بحث تهدیدات غیرطبیعی از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور گفت: با توجه به این خطرهایی که حس می‌شود، مجموعه زیرساخت‌هایی که خدمات رسانی به مردم و اداره حاکمیت دارند، ارزیابی و بررسی می‌شود تا مشخص شود که این خطرات به چه زیر مجموعه‌ای آسیب وارد می‌کند و بر این اساس در راستای کاهش آسیب‌پذیری آن مجموعه اقدامات لازم به عمل می‌آید.

معاون سازمان پدافند غیرعامل کشور افزود: در حال حاضر حوزه‌های آسیب‌پذیر شناسایی و اقدامات لازم در راستای تقویت آن صورت گرفته و در حال انجام است.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.