جامعه ورزش همانند سایر مناسبت‌های مذهبی و دوشادوش همه اقشار مختلف در دهه آخر صفر در موکب‌ها و هیئت‌های مختلف به خدمتگزاری به زائران امام مهربانی‌ها مشغول شدند.

مجید مولایی/

 جامعه ورزش همانند سایر مناسبت‌های مذهبی و دوشادوش همه اقشار مختلف در دهه آخر صفر در موکب‌ها و هیئت‌های مختلف به خدمتگزاری به زائران امام مهربانی‌ها مشغول شدند.

*موکب شهدای گمنام آستان قدس رضوی

موکب شهدای ورزشکار تربیت بدنی آستان قدس رضوی با 300 خادمیار استقبال، تکریم، اسکان و پذیرایی زائران را در لوای حرکتی فرهنگی – مذهبی در بخش‌های خدماتی و حتی درمانی متنوع بر عهده داشت. در بخش اسکان هم با مفروش کردن 10 سالن ورزشی شرایط شب خواب 6هزار نفر زائر در تربیت بدنی آستان قدس رضوی مهیا شد.

این خدمتگزاری تا شام شهادت حضرت رضا (علیه السلام) در این موکب برپا بود. حضور چهره‌های ورزشی، فرهنگی و مسئولان استانی در این موکب دلگرمی بود تا خادمان حضرت با شور علاقه بیشتری به استقبال و تکریم زائران ادامه دهند.

*خدمت‌رسانی انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی

همگام با موکب شهدای ورزشکار، انجمن خبرنگاران و عکاسان ورزشی خراسان رضوی هم در شب و روز شهادت حضرت رضا (علیه السلام) به میزبانی اداره کل ورزش و جوانان استان و همکاری هیئت پرورش اندام، هیئت انجمن‌های ورزشی و هیئت فوتبال با برپایی موکب با چای و شربت و یک وعده غذای گرم (شله) از حدود 8هزار نفر زائر پذیرایی کردند و با زحمات شبانه روزی خود و خدمت‌رسانی به زائر امام مهربانی‌ها سعی کردند در این راه همگام با سایر اقشار مختلف انجام وظیفه کنند. اداره ورزش مشهد هم با برپایی موکب و پذیرایی سبک در حد توان به یاری زائران پیاده حضرت آمد تا ثابت کنند همه در مشهد خادم الرضا هستند. رسانه‌های ورزشی اعم از رسانه‌های مکتوب و فضای مجازی و صدا و سیما هم این روزها با انتشار خبر و گزارش، پخش کلیپ‌ها و مصاحبه با ورزشکاران بخشی از فعالیت‌های خود را به موضوع شهادت رضا (علیه السلام) و میهمانان پیاده خورشید هشتم اختصاص دادند.

*ورزش، رسانه و مهربانی

حضور جامعه ورزش مشهد و پذیرایی از زائران در این راهپیمایی عظیم و وحدت بخش نشان داد اگرچه ورزش با حاشیه‌هایی دوست نداشتنی همراه است اما در مسیر اطاعت از رهبری و آرمان‌های انقلاب و ترویج معارف رضوی آماده است تا با همه توان در خدمت دین و ارزش‌های اسلامی باشد. در این مدت ثابت شد که ورزش می‌تواند محلی برای همیاری اجتماعی، همکاری فرهنگی و محفلی برای بروز مهربانی‌ها باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.