هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر امروز با انجام پنج بازی آغاز می‌شود و سه دیدار دیگر این هفته عصر فردا برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین بازی فردا و البته هفته نهم استقلال تهران میهمان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

حمیدرضا خداشناس/

هفته نهم لیگ برتر فوتبال کشورمان عصر امروز با انجام پنج بازی آغاز می‌شود و سه دیدار دیگر این هفته عصر فردا برگزار خواهد شد که در مهم‌ترین بازی فردا و البته هفته نهم استقلال تهران میهمان تراکتورسازی تبریز خواهد بود.

شاگردان یحیی به دنبال صدر

اما در یکی از بازی‌های حساس امروز شهرخودرو به کرج سفر کرده است تا از ساعت ۱۵:۳۰ با سایپایی بازی کند که از هفته سوم رنگ پیروزی را ندیده و پس از اینکه هفته پیش ترمز سپاهان را در اصفهان کشید و با یک امتیاز از نصف جهان بازگشت، حالا آمده است با پیروزی برابر یکی دیگر از مدعیان قهرمانی به نوعی از بحران خارج شود و سروسامانی در جدول به خودش بدهد، اگر چه این، کار ساده‌ای برای شاگردان صادقی نخواهد بود و شهرخودرو نشان داده در هر بازی فقط برای پیروزی به میدان می‌رود. نگاهی به بازی‌های خارج ازخانه شاگردان یحیی در این فصل که کسب هفت امتیاز از چهار بازی است خود بیانگر این مهم است. به‌ خصوص که شهر خودرو این فرصت را دارد تا با پیروزی در این بازی ۱۹ امتیازی شود و با تساوی احتمالی نفت مسجد سلیمان- سپاهان به صدر جدول برسد. هر چند که اگر سپاهان این بازی را ببرد آن‌وقت دیدار معوقه شهرخودرو با گل‌گهر می‌تواند برگ برنده یحیی باشد. نکته جالب این بازی اما در مورد تقابل‌های سرمربی شهرخودرو با سایپاست. گل محمدی استاد شکست دادن سایپاست و در سه مصاف اخیر برابر این تیم به پیروزی رسیده و با هفت بار شکست دادن این تیم، هیچ تیمی را به این اندازه مغلوب نکرده است.

*پرسپولیس به سپاهان نزدیک می‌شود؟

سرخپوشان پایتخت پس از پیروزی پرگل در هفته گذشته حالا امروز و از ساعت ۱۶:۳۰ در آزادی این فرصت را دارند در مقابل دیده‌گان هوادارانشان با غلبه بر ماشین سازی تبریز به سومین برد پیاپیشان در این فصل دست یابند و با توجه به بازی‌های سختی که تراکتور و شهرخودرو مقابل حریفانشان دارند و عدم نتیجه گیری آن‌ها به رده دوم جدول و یک قدمی سپاهان صعود کنند. شاگردان کالدرون یک بار در جام حذفی در تبریز با ماشین سازی بازی کرده‌اند که موفق شده اند این تیم تبریزی را شکست دهند و به نوعی این دو تیم از شیوه بازی هم شناخت دارند، به‌خصوص رسول خطیبی که شاگردانش را با احتیاط بیشتری به میدان خواهد فرستاد. شروع گلزنی علیپور در دیدار مقابل شاهین بوشهر و هت تریک او در آن بازی امید را در دل هواداران برای ادامه این روند زنده کرده است و امیدوارند اعتماد به نفس سابق به مهاجم اول تیمشان برگشته باشد و در این بازی نیز شاهد گلزنی او باشند. این دو تیم چهار بار در لیگ برتر دیدار داشتند که سه برد برای پرسپولیس و یک تساوی حاصل این جدال‌هاست. از نکات حاشیه ای این بازی می‌توان به برگزاری جشن قهرمانی سوپر جام سرخپوشان در پایان این بازی اشاره کرد. سازمان لیگ رسماً اعلام کرده در پایان بازی پرسپولیس و ماشین سازی، کاپ سوپرجام ۹۷-۹۸ به این تیم اهدا می‌شود. هر چند پس از این، پرسپولیس یک سوپرجام دیگر طلبکار خواهد بود که طبق گفته مدیران این باشگاه این جام نیز با برگزاری جشنی در پایان دیدار خانگی این تیم با دست سیدجلال حسینی بالا خواهد رفت.

 *آبی‌ها به دنبال شکستن طلسم تبریز

استقلال در شرایطی فردا و از ساعت ۱۸:۰۰ در حساس‌ترین بازی هفته نهم لیگ برتر در تبریز رو به‌ روی تراکتور قرار می گیرد، که آبی‌ها مدت‌هاست در ورزشگاه یادگار امام در لیگ برتر موفق به شکست این تیم قدرتمند تبریزی نشده‌اند. آخرین باری که استقلال توانست در ورزشگاه یادگار امام تراکتور را شکست دهد مربوط به لیگ یازدهم و هفت سال و ٩ ماه پیش می‌شود، جایی که آبی‌ها با هدایت پرویز مظلومی موفق شدند این تیم را با نتیجه دو بر صفر شکست بدهند و از آن بازی به بعد استقلال سه بار از تراکتور شکست خورده و چهار بازی دو تیم هم با نتیجه تساوی به پایان رسیده است. حال شاگردان استراماچونی پس از سه پیروزی متوالی در لیگ برتر و دو پیروزی در جام حذفی و رسیدن به ثبات آماده اند به طلسم پیروز نشدن در تبریز خاتمه دهند و به روند پیروزی‌هایشان ادامه دهند، هر چند شاگردان دنیزلی در این فصل در حد یک مدعی ظاهر شده‌اند و در این بازی به خاطر شکست مقابل فولاد در هفته گذشته همچون ببری زخمی هستند که فقط به غلبه کردن بر حریف می اندیشند. میل پیروزی در دو تیم از نکات جذاب این بازی خواهد بود و هم استقلال و هم تراکتور برای ماندن در جمع مدعیان به هر سه امتیاز این بازی احتیاج دارند، هر چند پیش از این بازی در فضای مجازی استوری‌ای به وریا غفوری نسبت داده بودند که به نوعی سبب خشم هواداران تراکتور شده بود و پیش بینی به حاشیه رفتن این بازی دور از انتظار نیست، که باشگاه استقلال با صدور بیانیه ای استوری جنجالی منتسب به کاپیتان تیم خود را تکذیب کرد تا فضا برای این بازی قدری آرام شود. تقابل استراماچونی ایتالیایی و دنیزلی ترکیه‌ای از نکات جالب این دیدار است.  

*برنامه کامل هفته نهم

پنجشنبه ۹ آبان

نساجی مازندران – صنعت نفت آبادان

پرسپولیس – ماشین سازی تبریز

سایپا تهران – شهرخودرو مشهد

پارس جنوبی جم – فولاد مبارکه سپاهان

  نفت مسجد سلیمان – فولاد خوزستان

*جمعه ۱۰ آبان

تراکتورسازی تبریز – استقلال تهران

گل گهر سیرجان – پیکان تهران

ذوب آهن اصفهان – شاهین شهرداری بوشهر

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.