همدان- رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت از برتری جشنواره قرآن و عترت (ع) دانشگاههای علوم پزشکی برای دومین بار در کشور به اذعان ناظرین و نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاهها خبر داد.

برتری جشنواره قرآن و عترت دانشگاه های علوم پزشکی برای دومین بار در کشور

به گزارش قدس آنلاین ، دکتر محمد مهدی ، رییس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت در اختتامیه شب دوم بیست و چهارمین جشنواره قرآن و عترت (ع) وزارت بهداشت اظهار کرد: این جشنواره جزو برترین جشنواره هایی است که در کشور با موضوع قرآن و عترت برگزار می شود و تاکنون دو بار به عنوان جشنواره برتر قرآنی مورد تقدیر قرار گرفته است.

رئیس مرکز قرآن و عترت وزارت بهداشت با اشاره به اینکه بیش از ۸۰ درصد رتبه‌های اول تا سوم در سه سال اخیر به افراد جدید تعلق داشت گفت: جذب افراد جدید در سه بخش اساتید، دانشجویان و کارکنان اتفاق افتاده است.

وی یادآور شد: رتبه‌های نمایندگان جشنواره ملی قرآن و عترت در جشنواره قرآن و عترت از چهار رتبه در چهار سال گذشته به بیش از ۲۰ رتبه ارتقا پیدا کرده است.

بحرالعلوم افزود: مجموعه‌ای از فعالیت‌های آموزشی، پژوهشی و تحقیقی در مرکز قرآن و عترت انجام می‌شود و در آینده در حوزه‌های مختلف از جمله تدبر در قرآن نیز طرح‌های جدیدی مطرح می‌شود.

باید معارف دین را در خدمت جامعه قرار دهیم

مدیر کل تبلیغات اسلامی همدان گفت: در کنار اقیانوس با عظمت قرآن کریم باید معارف دین را در خدمت جامعه قرار دهیم و این کار مقدمه‌ای برای ساخت تمدن توحیدی باشد.

حجت‌الاسلام هادی نظیری امشب در جشنواره قرآن و عترت وزارت بهداشت با قدردانی از برگزارکنندگان این جشنواره به ویژه مسئولان دانشگاه علوم پزشکی همدان اظهار کرد: به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی میزان توجه به قرآن کریم افزایش یافته و باید برای هدف نهایی فهم و عمل به قرآن تلاش شود.

وی با بیان اینکه رونق حفظ قرآن و انس با آن جامعه را برای عمل به آموزه‌های این کتاب آسمانی نزدیک می‌کند، قرآن کریم را نور و تبیان خواند که با باطن انسان سخن می‌گوید.

وی با تاکید بر اهمیت بهره‌گیری از معارف قرآن برای زندگی بشریت گفت: در کنار اقیانوس با عظمت قرآن کریم باید معارف دین را در خدمت جامعه قرار دهیم و این کار مقدمه‌ای برای ساخت تمدن توحیدی باشد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.