خراسان شمالی-استاندار خراسان شمالی گفت: کارشکنی مدیران و عدم اجرای مصوبات این ستاد موجب افزایش مشکلات اجتماعی در محلات هدف طرح بازآفرینی شهری می شود.

کارشکنی مدیران موجب افزایش مشکلات شهری می شود

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و امور بین الملل استانداری خراسان شمالی، دکتر محمدعلی شجاعی در سومین نشست ستاد بازآفرینی شهری استان اظهار داشت: قانون باید فصل الخطاب دستگاه های خدمات رسان برای هزینه اعتبارات جهت ایجاد زیرساخت ها در محلات هدف طرح بازآفرینی شهری باشد.

وی افزود: طرح بازآفرینی شهری تنها پرداخت به مباحث عمرانی نیست بلکه‌ این طرح پیوست اجتماعی و فرهنگی نیز دارد و به طور قطع رفاه مردم در این محلات مورد توجه است و شهر، محلی برای زندگی شهروندان تعریف می شود.

وی گفت: مجموعه آینه خانه مفخم در شهر بجنورد از ظرفیت و پتانسیل لازم برای ایجاد یک میدان امام اصفهان برخوردار است که با مشارکت حوزه عمرانی و گردشگری استان کار را دنبال می کنیم و برای تسریع در روند انجام کار برگزاری یک نشست در مرکز با حضور معاون وزیر راه و شهرسازی و نمایندگانی از وزارت بهداشت ضروری است.

شجاعی افزود: در حوزه شهری در شهرهای بجنورد، شیروان و اسفراین باید تا سه روز آینده با ورود فرمانداران و شهرداران طرحی ارائه و مطالبات استان از سطح ملی مشخص شود و دغدغه های شهروندان در حوزه های مختلف دیده و راهکارهای لازم برای رفع آن پیش بینی شود.

نماینده عالی دولت در خراسان شمالی در ادامه سخنان خود خطاب به معاون وزیر راه و شهرسازی اظهار داشت: توزیع امکانات کشور بین استان ها عادلانه نیست و به طور مثال شهر بجنورد به عنوان یک مرکز استان از نظر بافت و منظر شهری از بسیاری از شهرهای کشور عقب است و مجموع قیر رایگان اختصاص یافته به خراسان شمالی در سال های ۹۶ و ۹۷ عادلانه نبوده است.

شجاعی افزود: برای اجرای طرح های حوزه راه و شهرسازی در خراسان شمالی ارائه طرح و ایجاد انسجام با استان و وزارت راه و شهرسازی برای شتاب بخشیدن به کارها نقش کاتالیزور را داشته باشد.

وی در ادامه این نشست در خصوص تعیین تکلیف اراضی مازاد دستگاه های اجرایی استان دستور داد: دستگاه های اجرایی تا شنبه هفته آینده لیست تمامی اراضی سند دار و بدون سند خود را به معاونت عمرانی استانداری ارسال کنند و بعد از آن کمیته ای تشکیل و در بازه زمانی ۱۰ روزه اراضی مازاد را جهت واگذاری اعلام کند.

شجاعی با ابراز نارضایتی از عدم اجرایی مصوبات جلسه گذشته این ستاد، از مدیران اجرایی حاضر در نشست سوال کرد: علت تشکیل جلساتی که مصوبات آن اجرایی نمی شود، چیست؟ آیا شان یک مدیر اجرای مصوبات و گفته های خود نیست؟

وی در پایان سخنان خود دستور داد: اعضای ستاد بازآفرینی شهری استان باید ثابت باشد و دستگاه های اجرایی که در اجرای مصوبات همکاری ندارند به استانداری اعلام شود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.