وزیر آموزش و پرورش گفت: اگر قرار باشد تمام استان‌ها به میانگین و متوسط سرانه فضاهای ورزشی در کشور دست یابند به سه هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

 ‌سرانه استاندارد ‌ورزشی دانش‌آموزی با ۳ هزار میلیارد تومان تکمیل می‌شود

به گزارش قدس آنلاین، محسن حاجی میرزایی در آیین افتتاحیه هفت سالن ورزشی خیرساز ویژه دانش آموزان استان و افتتاح همزمان سالن های ورزشی دانش آموزی کشور که صبح امروز در فرهنگسرای آریو مصلی نژاد برگزار شد، گفت: مأموریت آموزش و پرورش آماده کردن انسان‌ها برای بهتر زندگی کردن  و مشارکت فعال‌تر در جامعه است.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: اگر این مأموریت را اصلی و جدی تلقی کنیم، مخاطب آموزش و پرورش در محیطی زندگی می‌کند که دائما در حال تغییر است و روابط را تحت تأثیر قرار می‌دهد.

وی با اشاره به اینکه بخشی از واقعیتهای دنیای جدید همراه با تحرک کمتر و در نتیجه نشاط کمتر است، بیان کرد: کسانی که نمی‌توانند خود را با تغییرات هماهنگ کنند دچار اضطراب و سردرگمی و تشویش می شوند و آموزش و پرورش برای اینکه بتواند افراد را برای این تغییرات گسترده آماده کند باید به تمام جنبه های زندگی آنها توجه کند.

حاجی میرزایی افزود: شاید در دهه های آینده مشاغل فعلی از بین برود و افراد برای تأمین نیازهای معیشتی لازم باشد مهارت های دیگری را آموزش ببینید، بنابراین ما با انسانی رو به رو هستیم که در معرض انواع و اقسام شرایط جدید و تغییراتی است که این شرایط تمام شئونات زندگیش مانند روابط، کیفیت ایفای نقش ها، روح و روان، معیشت و اقتصاد را تحت تاثیر قرار می دهد و باید آن را به گونه ای تربیت کنیم که بتواند هویت و شخصیت خودش را حفظ کند.

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش، تربیت را اینگونه دیده است، خاطرنشان کرد: این سند بنا دارد وجوه مختلف افراد را افزایش دهد و همانطور که بخشی از وجودشان نیازمند عبادت و اصول اعتقادی و اخلاقی است، باید مهارت های موثری در حوزه اقتصاد و معیشت داشته باشند و در مسائل سیاسی و اجتماعی بتوانند نقش های خوبی ایفا کنند.

وی افزود: دانش آموزان که آینده سازان جامعه هستند، باید آگاهی های لازم را داشته باشند به لحاظ علم و فناوری قابلیت هایشان توسعه پیدا کرده باشد، به لحاظ هنری و زیباشناختی قابلیت های خود را پرورش داده باشند و به لحاظ زیستی و بدنی بدن آنها توانایی ایفای نقش ها را برخورد دار باشد.

توجه به ورزش از مقوله توجه به ساحت های دیگر تربیت است 

حاجی میرزایی تصریح کرد: در سند تحول هر یک از این ارکان تربیت در جای خود قرار میگیرد و به رشد متوازن فرد کمک می کند، اگر به وجه اعتقادی توجه کنیم و از بخش های دیگر غافل شویم این وجود ناقص است و به همین دلیل در ایفای نقش هایش دچار مشکل می شود.

وزیر آموزش و پرورش متذکر شد: توجه ما به ورزش از مقوله توجه ما به ساحت های دیگر تربیت است همه اینها در کنار همه می تواند موقعیت را برای تربیت فرزندان ما فراهم کند.

وی ادامه داد: افتتاح سالن های ورزشی کمک می کند جریان تربیت در جامعه ما کامل تر شود.

به لحاظ ورزشی کمبودهای اساسی داریم

حاجی میرزایی با بیان اینکه از لحاظ دسترسی به فضاهای ورزشی نیازمند کار اساسی و گسترده هستیم، خاطرنشان کرد: اگر در برنامه سند سرانه که ۱.۶ متر مربع برای سرانه فضای آموزشی دانش آموزان در نظر گرفته شده، ما تقریبا کمی بیش از یک سوم این سرانه را توانستم فراهم کنیم.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: این نشان می دهد ما همپای تحولات در عرصه مدرسه سازی و نور علم و دانش در تمام کشور در این فضا گسترش پیدا کردیم اما به لحاظ ورزشی کمبودهای اساسی داریم که باید تلاش کنیم این کمبود ها را جبران کنیم.

وی با اشاره به اینکه جبران این فاصله بزرگ بین شرایط موجود و شرایطی که مطلوب است تنها با همت مشارکت آحاد جامعه میسر است، متذکر شد: ظرفیت های دولت بکار گرفته شده اما اگر بخواهیم دسترسی دانش آموزان به فضاهای آموزشی را فراهم کنیم نیازمند تلاش همه هستیم.

نیاز به اعتبار ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی برای ارتقا استان ها براساس سند تحول بنیادین

حاجی میرزایی اظهار کرد: اگر بخواهیم استان هایی را که زیر خط متوسط هستند به سطح متوسط برسانیم حدود ۳ هزار میلیارد تومان بودجه نیاز داریم و باید این بودجه را با مشارکت دولت، اعتبارات استانی و کمک های مردم جبران کنیم تا استان ها را به سطح متوسط کشوری برسانیم.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: اگر استان ها بخواهند طبق سند تحول بنیادین آموزش و پرورش ارتقا پیدا کنند به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیازمند هستیم که به تدریج تأمین می‌شود.

وی اضافه کرد: امیدواریم توسعه فرهنگ خَیری، به ما کمک کند واحد های آموزشی و ورزشی بیشتری داشته باشیم؛ فرهنگ خدمت به مردم، احساس مسؤولیت نسبت به رنج ها رواج پیدا کند و هر چه بیشتر به کمک هم بیایم جامعه بهتری خواهیم داشت.

گفتنی است؛ وزیر آموزش و پرورش صبح امروز ۱۵۶ پروژه ورزشی در سطح کشور را به صورت متمرکز در مشهد افتتاح کرد.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.