رئیس اتاق ایران گفت: ایران در اولین اجلاس اتاق‌های جاده ابریشم که در دو هفته آینده برگزار می‌شود، حضور دارد .

حضور ایران در اولین اجلاس اتاق‌های جاده ابریشم

به گزارش قدس آنلاین، غلامحسین شافعی امروز در هفتادمین جلسه شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی استان در محل اتاق بازرگانی خراسان رضوی، اظهار کرد: موضوع حمل و نقل ایران به کشورهای آسیای مرکزی بعد از بحث اوراسیا در حضور رئیس‌جمهور مطرح شد که اگر همین فردا امکان ۱۰ برابر مبادلات اقتصادی را داشته باشیم با چه وسیله‌ای می‌خواهیم حمل کنیم؟

وی افزود: ما هم در ناوگان حمل و نقل سردخانه‌ای و هم در مساله واگن مشکل بزرگی داریم. مزیت کالاهای کشاورزی ما در منطقه زیاد است. وزیر راه و شهرسازی در آن جلسه توضیحات خوبی ارائه دادند. در برنامه ششم توسعه، نوسازی و بهسازی و توسعه حمل و نقل ریلی از برنامه‌های اصلی دولت است. با فعال کردن کارخانه واگن‌سازی زنجان و پارس این کار انجام خواهد شد.

شافعی بیان کرد: بخشی از مشکل ما آن طرف خط است. اکنون سرعت حمل و نقل ریلی ما مطرح بوده که اگر بخواهیم کالایی را از مشهد به آسیای مرکزی بفرستیم، سرعت متوسط حرکت حمل و نقل ریلی ما بین ۱۰ تا ۱۲ کیلومتر است و اگر با قاطر برود، فرقی با قطار ندارد. اشکال در آن طرف است که قرار شد عدم هماهنگی‌ها حل شود.

رئیس اتاق ایران گفت: بخش خصوصی در عرض دو ماه آینده اولین دفتر تجارت ملی ایران در روسیه ویژه منطقه اوراسیا را راه‌اندازی خواهد کرد و دولت نیز حمایت کامل می‌کند. راه‌اندازی این دفتر با خدماتی که به صادرکنندگان خواهد داد، تاثیرگذاری بالایی برای آینده روابط ما دارد.

وی خاطرنشان کرد: اتاق بازرگانی جاده ابریشم تشکیل شده، ۶۷ کشور به این اتاق پیوستند و در انتخابات آن، اتاق ایران به عنوان نائب رئیس اتاق جاده ابریشم انتخاب شده است. اولین اجلاس اتاق‌های جاده ابریشم در دو هفته آینده برگزار می‌شود، ایران نیز حضور دارد و برنامه‌های خوبی در دستور کار این اجلاس است.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.