زنجان- وزیر صمت گفت: با آغاز تحریم ها،هیچ واحد تولیدی در استان زنجان تعطیل نشده است.

فاز دوم تصفیه خانه فاضلاب راشا کاسپین زنجان به زودی افتتاح می شود

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین:رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت پنج شنبه  در جلسه ستاد تسهیل و رفع موانع تولید استان زنجان با بیان اینکه جنگ اقتصادی به همراه جنگ روانی است، گفت:از آغاز تحریم در استان زنجان واحدی تعطیل نشده است.

رحمانی با بیان اینکه در هفت ماهه نخست سال‌جاری نسبت به مدت مشابه در سال گذشته صدور جواز تاسیس در کشور ۱۶.۷ درصد افزایش داشته است، افزود: این میزان در زنجان ۴۴ درصد و بالاتر از میانگین کشوری است.

 رحمانی ادامه داد.در استان زنجان ۳۱۵ طرح بالای ۶۰ درصد وجود دارد.

وی  با بیان اینکه در مناطق دارای معادن امکان هزینه در خدمات عمومی وجود دارد، ادامه داد: کمک‌ها در خدمات عمومی در مناطقی که فعالیت معدنی انجام می‌شود باید مد نظر قرار گیرد.

وی  با اشاره به تاکید رهبری به کاهش واردات در کشور ادامه داد: واردات یک هزار و ۵۲۴ قلم کالا در کشور ممنوع شده است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت با بیان اینکه دولت علاقه‌ای برای دخالت در نظام بازار ندارد، تاکید کرد:در برخی موارد شرایطی به وجود می‌آید که دولت ناچار  به دخالت می‌شود.

رضا رحمانی دربخش دیگری از سخنانش  مورد پساب واحد تولیدی راشا کاسپین و و بوی مشمئز کننده آن گفت: فاز ۲ تصفیه‌خانه این واحد تولیدی در دست احداث است.

وزیر صنعت، معدن و تجارت افزود: تا چند ماه آینده تصفیه‌خانه ۲ شرکت راشا کاسپین (کارخانه کاغذ سازی)راه‌اندازی خواهد شد و تاسیسات و تجهیزات هم در محل مستقر شده است

گفتنی است وزیر صمت در سفر به استان زنجان  با حضور در جشن بکارگیری ۴۵۰نفر نیروی انسانی شرکت ترانسفو،توسعه شرکت نانو مهیار،از شرکت راشا کاسپین بازدید کرد و در ادامه برای حضور در چند شرکت صنعتی در شهرستان خدابنده راهی این شهرستان شد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.