وزیر آموزش و پرورش کشور گفت: لکه‌های نگران کننده‌ای چون منطقه سیس‌آباد، التیمور و خواجه ربیع در مشهد و یک متر مربع، کمبود سرانه آموزشی نسبت به میانگین کشوری در خراسان رضوی وجود دارد.

وجود لکه‌های نگران کننده در مشهد

به گزارش قدس آنلاین، جلسه شورای آموزش و پرورش استان با حضور محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش کشور، روز گذشته در دفتر استاندار خراسان رضوی برگزار شد.

حاجی میرزایی در این جلسه اظهار کرد: یکی از نوبلیست‌های اقتصاد، شخصی به نام نورث است که به دلیل ارائه نظریه تأثیر نهادها بر تحولات اجتماعی توانست به این جایزه دست یابد؛ در این نظریه تحول نهادها نیز در گرو تحولات یادگیری جامعه است.
وی افزود: تحقق واقعی توسعه، منوط به تحولات یادگیری است تا منجر به تحولاتی پایدار و همراه با رشد در جامعه باشد و آقای رزم‌حسینی در زمینه توسعه استان خراسان رضوی بسیار پیگیری کرده است.
وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: بخش عظیمی از جامعه، فاقد مهارت‌های کافی و مؤثر در یادگیری هستند.
وی با اشاره به اینکه شورای آموزش و پرورش استان، کانونی برای توسعه جریان یادگیری است، افزود: ما قطعاً تبعیضات مثبتی را برای استان خراسان رضوی قائل هستیم. به نظر من استفاده از ظرفیت‌های قانونی موجود مثل ماده ۱۶و ۱۸ آموزش و پرورش و... می‌تواند بسیار کمک کننده باشد؛ برای مثال، مدارس بلااستفاده مورد استفاده قرار گرفته و مدارس و پروژه‌های نیمه تمام در صورت امکان به بخش خصوصی واگذار می‌شوند.
حاجی میرزایی ادامه داد: در استان خراسان رضوی، لکه‌های نگران کننده‌ای چون منطقه سیس‌آباد، التیمور، خواجه ربیع و... در مشهد وجود دارد که نیازمند توجه فوری هستند و ما باید همه ظرفیت خود را در جهت رفع آن‌ها به کار گیریم.
وی افزود: در جهت رسیدن سرانه آموزشی استان خراسان رضوی به میانگین کشوری، یک سوم هزینه‌ها از طریق منابع ملی، یک سوم از طریق منابع استانی و یک سوم باقی‌مانده از طریق جذب خیرین تأمین می‌شود تا یک متر مربع کمبود سرانه آموزشی استان خراسان رضوی نسبت به میانگین کشوری تأمین شود.
وزیر آموزش و پرورش در انتها بیان کرد: اگر برای سال آینده ظرفیت‌ها و شرایط استان خراسان رضوی بیشتر و دقیق‌تر بررسی شود، شاهد پیشرفت بیشتری در این استان خواهیم بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.