شهرکرد- استاندار چهارمحال وبختیاری راه‌اندازی و تاسیس دانشگاه جامع فرهنگیان در استان را یکی از اولویت‌ها و برنامه‌های این استان عنوان کرد.

احداث دانشگاه جامع فرهنگیان در چهار محال و بختیاری

به گزارش قدس آنلاین؛ اقبال عباسی روز پنجشنبه در نخستین جلسه هیات امنای دانشگاه فرهنگیان استان که با حضور معاون دانشجوی دانشگاه فرهنگیان کشور برگزار شد، با اشاره به برنامه دانشگاه فرهنگیان در خصوص راه‌اندازی ۳۱ دانشگاه جامع فرهنگیان در کشور افزود: در فاز نخست این طرح از سال آینده ۱۰ دانشگاه جامع فرهنگیان در ۱۰ استان کشور دایر می‌شود که یکی از این استانها، چهارمحال و بختیاری است.

وی با اشاره به پراکندگی استان شهرستان‌های و وجود مشکلات اقتصادی و بیکاری استان ، اظهار داشت: فعال کردن این دانشگاه باید در اولویت طرحها و برنامه‌های علمی و دانشگاهی استان قرار گیرد.

استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون زمین برای راه‌اندازی این دانشگاه در نظر گرفته شده است و باید برنامه و طرح اولیه راه‌اندازی این دانشگاه در شورای برنامه استان تصویب و هرچه سریعتر تملک زمین انجام شود.

عباسی اظهار داشت: با توجه به مشکلات و کمبودهای دانشگاه فرهنگیان استان در این جلسه مصوب شد، تا زمان ایجاد دانشگاه جامع فرهنگیان در استان به منظور تامین فضا و امکانات از ظرفیت مراکز آموزشی اداره کل آموزش و پرورش استان چند مجموعه در اختیار دانشگاه فرهنگیان قرار  داده شود .

وی ، بر جذب دانشجو معلم بر اساس بومی‌گزینی تاکید کرد و گفت: به دلیل پراکندگی شهرستانهای استان از نظر جغرافیایی، باید از ظرفیت بومی هر منطقه برای آموزش و پرورش آن منطقه استفاده کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.