خرم‌آباد - معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده گفت: در حال حاضر ۴۱درصد کارکنان دولت را بانوان تشکیل می دهند که امیدواریم در کشور از توان بانوان استفاده بیشتری شود.

۴۱درصد کارکنان دولت را بانوان تشکیل می دهند

به گزارش قدس آنلاین؛ معصومه ابتکار عصر پنجشنبه در جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان لرستان که در محل سالن جلسات استانداری لرستان برگزار شد با بیان اینکه الان لرستان رتبه ششم را در سهم ۳۰درصدی زنان در کشور دارد، اظهار داشت: در سطح ملی سال ۹۶ حدود ۱۳ و هشت دهم  درصد مدیر زن داشتیم و اکنون این میزان به ۱۸ و شش دهم درصد رسیده که البته نیاز به تلاش بیشتر داریم.

وی در ادامه اظهار داشت: امیدواریم با توجه به نزدیکی ایام انتخابات، زنان شایسته برای حضور در مجلس شناسایی شده و احزاب و گروه ها و تشکل ها به سهم زنان توجه ویژه ای داشته باشند.
وی با اشاره به  اینکه لرستان در مسیر رسیدن به سهم ۳۰درصدی زنان در مدیریت استان گام های مهمی برداشته و در حال حاضر به شاخص ۱۵ درصد رسیده افزود: تا سال آینده این رقم به ۳۰ درصد خواهد رسید .

وی با بیان اینکه شاخص های این موضوع در برنامه ششم توسعه به دقت بررسی و لحاظ شده افزود: وضع زنان در هر استان با در نظر گرفتن شرایط و ابعاد مختلف اجتماعی آن استان تبیین شده و همه این نتایج به استانداران ابلاغ شده است لذا موافقتنامه هایی را با آنها امضا کردیم.

وی ادامه داد: مثلا در بحث عدالت جنسیتی بدلیل مسائل قومی و تاریخی و فرهنگی، در برخی زمینه ها علی رغم پیشرفت عقب مانده ایم مثل کودکان بازمانده از تحصیل که در سطح ملی در دوران قبل از انقلاب ۳۸ درصد بود و اکنون ۴ درصد شده اما این رقم نیز در شان نظام ‌نیست.

ابتکار با اشاره به این مسئله که در هر منطقه ای این آمار تغییر می کند اظهار داشت: امروز در کشور با دختران فارغ التحصیل علاقه مند به کار مواجهیم که میخواهند در جامعه نقش آفرین باشند لذا برنامه ریزی در این خصوص یکی از دغدغه های دولت است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.