امام جمعه مشهد گفت: تقوا بدون رزق حلال قابل تحقق نه در زندگانی فردی و نه در زندگانی خانوادگی است.

علت افول آمریکا درک نادرست از اصول انقلاب اسلامی است

به گزارش قدس آنلاین از مشهد، آیت الله سید احمد علم الهدی پیش از ظهر امروز در خطبه‌های نماز جمعه که در حرم مطهر برگزار شد، گفت: از جمله مسأله‌هایی که در جریان رفتاری انسان در زندگی در راس همه رفتارها قرار دارد مسئله توسعه اقتصادی در زندگی از طریق درآمد افزایی است که یکی از مصادیق تقوا کسب حلال و اجتناب از کسب حرام است.

نماینده، ولی فقیه در خراسان رضوی خاطرنشان کرد: تقوا بدون رزق حلال قابل تحقق نه در زندگانی فردی و نه در زندگانی خانوادگی است، اطمینانی که انسان باید نسبت به تامین معیشت پیدا کند از طریق توسعه اقتصادی در زندگی است، اگر بنا شد اقتصاد انسان در زندگی در حال توسعه نباشد و بر درآمد او افزوده نشود برای او آرامش و اطمینانی نسبت به تامین معیشت رخ نمی‌دهد.

وی افزود: این درآمد افزایی اگر بی ضابطه شد کسب حرام و درآمد افزایی بی ضابطه نظام زندگی انسان‌ها را در جامعه بر هم می‌زند و عفت را نیز در جامعه از بین می‌برد چرا که گاهیی ممکن است فردی برای درآمد افزایی به خود فروشی روی آورد.

امام جمعه مشهد، اذعان کرد: در آرمان‌های زندگی و اقتصادی نسل جوان امروز مشکل عمده‌ای که داریم این نکته است همه به دنبال درآمدافزایی هستند، اما به ضابطه درآمد افزایی توجهی نمی‌کنند و به دنبال این هستند یک شبه به میلیاردها ثروت برسد.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه اجتماعی سعادتمند است که درآمد در آن ضابطه‌مند باشد، ابراز کرد: در جامعه سعادتمند درآمد افزایی شرعی است و در اجتناب از کسب حرام محدود می‌شود، خدایی که من و شما را خلق کرده رزق من و شما را از طریق حلال مشخص کرده ما باید به دنبال رزق و روزی حلال برویم.

وی ادامه داد: جوانان که اول زندگی شان است برا این اساس برنامه ریزی کنند که تمام تلاش درآمد افزایی در حوزه تامین معیشت در زمینه‌های ساده، بدون دردسر و ساده باشد نه در جایی که جان و موجودیت را به خطر بیندازند برای درآمدزایی بیشتر.

امام جمعه مشهد در خطبه‌های سیاسی نمازجمعه، ضمن تشکر از عزاداری دلدادگان ائمه اطهار در دوماه گذشته، گفت: ۴۰ سال از روزی می‌گذرد دانشجویان پیرو خط امام جاسوس خانه آمریکا را تصرف کردند.

عضو مجلس خبرگان رهبری اظهار کرد: برخی می‌گویند بعد از ۴۰ سال گفتیم مرگ بر آمریکا، این مرگ بر آمریکا نتیجه اش چه شد؟ این مرگ نفرین است، نفرین برای نابودی دو مدل شکل می‌گیرد، یک بار به مرگ دفعی است، اما اگر شدید باشد دشمن زجرکش می‌شود و می‌میرد نفرین ما بر آمریکا از آن روز تا امروز یک مرگ زجرکش برای آمریکا است و روز به روز بیشتر ذلیل‌تر می‌شود تا این که دچار نابودی و براندازی شود.

وی افزود: ۴۰ سال پیش که جوانان مومن از نرده‌های جاسوس خانه بالا رفتند آمریکا در روی کره زمین از هیبتی برخوردار بود که در برابر این اقدام انقلابی دولت وقت استعفا و از عرصه نظام کنار رفت و گفتند با این شرایط نمی‌توانیم کشور را اداره کند که از همان اول هم این کاره نبودند.

نماینده، ولی فقیه با اشاره به هیبت آن روزهای آمریکا، تصریح کرد: هیبت آمریکاچنان چشمان را پر کرده بود که برخی می‌گفتند در این موضع دیگر نمی‌توانیم زندگی کنیم، در داخل کشور خیلی از بزرگان می‌گفتند این چه کاری بود؟ چرا وارد جریان مصیبت بار شدیم؟ تنها کسی که گفت: این حرکت انقلاب دوم بود امام بزرگوار بود و با این حرکت ثابت شد آمریکا ببر پوشالی است.

وی ادامه داد: مردم دنیا دانشجویان ما را دیدند که جاسوس‌های آمریکا را به زیر زمین بردند و حبس کردند و آمریکا قدرت هیچ تکانی نداشت، از آن روز تا امروز ۴۰ سال می‌گذرد در این ۴۰ سال بیش از ۴۰۰ بار آمریکا توطئه و برنامه ریزی کرده، فتنه‌های سخت به وجود آورده، تهدید کرده، اما در همه توطئه‌ها شکست خورد.

امام جمعه مشهد با اشاره به بی اعتمادی امروز اقمار آمریکا نسبت به سیاست‌های آمریکا یادآورشد: آن روز اقمار امریکا به او اطمینان داشتند، امروز آن‌ها هم بی اعتماد شده اند اراده آمریکا در هر گوشه‌ای حاکم بود، اما امروز اراده ملت‌ها حاکم شده است نمونه اش جریان جنگ یمن و حکومت سعودی است، امروز در دنیا کشوری پیدا نمی‌کنید پرچم آمریکا را آتش نزند و مرگ بر آمریکا نگوید.

نماینده، ولی فقیه اذعان کرد: شخصیت‌های سیاسی آمریکا در سرزمینی قدم نمی‌گذارند مگر اینکه با دشنام مردم رو به رو شوند چرا آمریکا به این وضع کشیده شد؟ تمام دشمنان ما حتی هواداران داخلی آن‌ها که فکر می‌کنند به قدرتی می‌رسند مشکل دارند بخش عمده این فلاکت آمریکا اختلال در درک ایران است.

عضو مجلس خبرگان با با بیان اینکه آمریکا انقلاب ایران را درک نکرد، عنوان کرد: آمریکا از اسلام و دین درک درستی نداشت قرآن و انجیل تحریف شده، مسجد و کلیسا برایش یکی بود.

وی افزود: آمریکا از فرهنگ، مکتب اهل بیت و عاشورا با خبر نبود، از مردم انقلابی و هویت فرهنگی مردم که قلب و دل باطن آن‌ها که رگه ارتباطی با اهل بیت دارد درک نداشت، شناختش از رهبران ایران شناخت درستی نبود و آن‌ها را با قدرت مدار اشتباه گرفتند.

آیت الله علم الهدی با بیان تفاوت میان روحانیت شیعه و کشیش‌های مسیحی، اظهار کرد: روحانیت شیعه در راه بصیرت افزایی مردم تا پای جان ایستاده اند، آمریکا از جوان ایرانی درک نداشت، فکر می‌کرد می‌تواند با شهوت رانی و عیاشی و هوس بازی او را نابود کند، اما جوان ایرانی جوان هشت سال دفاع مقدس و مدافع حرم است.

امام جمعه مشهد، تصریح کرد: آمریکایی‌ها تحلیل‌های نادرستی از اختلافات سران داشتند، خبر نداشتند این‌ها پشت رهبری ریشه استکبار را می‌شکنند و این اختلاف‌ها نشات گرفته از اختلاف سلیقه است.

خطیب نماز جمعه بیان کرد: آمریکا و اروپا نمی‌دانند ما سرمایه‌ای داریم به نام معنویت که دو عنصر توسل و توکل را به همراه دارد که با توسل خود را به اولیا پیوند داده و با توکل خدا برای ما راه گشا است از قدرت‌های نظامی و امنیتی غافل بودند.

آیت الله علم الهدی با بیان اینکه غربی‌ها از عنصر ایثار و شهادت خبر ندارند و آن را نمی‌فهمند چیست، عنوان کرد: این‌ها ماده پرست هستند مقابل این‌ها پول و هوس شهوت است، اما مقابل چشم مردم ما، خدا و بهشت و سعادت ابدی است مردم ما دنبال مردمی هستند که وقتی لشکر ۱۰ هزار نفر احزاب آمد گفتند این وعده خدا پیامبر است راه برای ما بازشده تا به بهشت برویم.

آیت الله علم الهدی گفت: اروپا و اسرائیل هم نمی‌فهمند، لاییک‌هایی که هر روز یک جا صف آرایی می‌کنند تا با فراخوان به نظام لطمه بزنند این‌ها هم نمی‌فهمند این کشور دلدادگان علی (ع) و زهرا (س) است این رمز بدبختی امریکا است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.