۱۰ آبان ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۲
کد خبر: 676356

از صبح امروز، اتصال اینترنت روسیه از شبکه جهانی جدا و اینترنت این کشور از این پس زیر نظر سازمان مخابرات آن کنترل خواهد شد.

اینترنت ملی روسیه راه اندازی شد

به گزارش قدس آنلاین، چندی پیش در فضای مجازی اخباری مبنی بر اینکه قرار است در ماه نوامبر اینترنت روسیه از اینترنت مابقی کشورها جدا شود و به صورت جداگانه و تحت نظر این کشور به شهروندانش ارائه شود، در فضای مجازی منتشر شد؛ پس از انتشار این خبر طبق اعلام برخی منابع آگاه، روسیه به طور جدی وارد مرحله آزمایش این اینترنت شد و به طور رسمی اعلام شد که روسیه در صدد استفاده از اینترنت ملی خود است. اما صبح امروز به طور رسمی اینترنت کشور روسیه از اینترنت جهانی جدا شد و به این ترتیب اینترنت این کشور زیر نظر مقامات این کشور اداره خواهد شد.

جدا شدن اینترنت روسیه از اینترنت جهانی، به دولت‌مردان روسی قدرت کنترل و نظارت بر کارهای شهروندان روسیه را می‌دهد و همچنین اینترنت این کشور را از خطر حملات سایبری حفظ خواهد کرد. کاخ ریاست جمهوری روسیه اعلام کرده است که کاربران هنگام کار با اینترنت متوجه هیچ تغییری نخواهند شد و می‌توانند مانند گذشته از اینترنت خود استفاده کنند.

این در حالی است که بسیاری از منتقدان نگران این موضوع هستند که کاخ ریاست جمهوری روسیه قصد داشته باشد فایروالی شبیه آنچه در چین وجود دارد، ایجاد کنند که به این ترتیب دسترسی کاربران به سایت‌ها محدود شده و همچنین فعالیت‌های آن‌ها نیز زیر نظر مسئولین این کشور انجام خواهد شد.

اینترنت ملی روسیه راه اندازی شد

با ملی شدن اینترنت روسیه و جدا شدن شبکه این کشور از اینترنت جهانی، دولت‌مردان روسی این امکان را خواهند داشت که در مواقع اضطراری اتصال اینترنت خود به شبکه جهانی را قطع کرده و هر زمان که بخواهند دوباره این شبکه وصل شوند. در حال حاضر شبکه ملی روسیه زیر نظر سازمان مخابرات روسیه در دسترس کاربران است و به طور مستقیم توسط کشور روسیه کنترل خواهد شد.

کشور روسیه در تلاش است با راه اندازی آدرس‌های مخصوص خود از ورود کاربران به وب سایت‌های بین المللی جلوگیری کرده و در صورتی که شخصی قصد ورود به این وب سایت‌ها را داشته باشد، او را به طور مستقیم به وب سایت مخصوص و ملی کشور روسیه منتقل کند که طبق نظر بسیاری از منتقدان، این کار تا سال ۲۰۲۱ امکان پذیر نخواهد بود.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.