استاندار خراسان رضوی استقبال امسال ناشران کتاب را از نمایشگاه کتاب مشهد بهتر از سالهای گذشته توصیف و بیان کرد: این نمایشگاه در مجموع در شرایط بهتری نسبت به سالهای قبل برپا شده است.

نمایشگاه کتاب امسال بهتر از سالهای گذشته است

به گزارش قدس آنلاین، علیرضا رزم حسینی جمعه شب در جریان بازدید از نمایشگاه کتاب مشهد افزود: یکی از ویژگیهای مثبت نمایشگاه کتاب امسال مشهد نیز حضور ناشران خارجی می‌باشد که به غنای این رخداد فرهنگی افزوده است.  

وی همچنین به ظرفیت های بالای فرهنگی مشهد اشاره و بیان کرد: این شهر شایستگی لازم را دارد که در حوزه کتاب، فرهنگ و ادب سرآمد کشور باشد و همانطور که از  تاریخ خراسان  هویدا است این خطه از ایران محل پرورش ادیبان و شاعران بسیار بزرگی بوده است.

استاندار خراسان رضوی به موضوع گرانی کاغذ برای ناشران هم اشاره و بیان کرد: مشکل گرانی کاغذ تا حدی رفع شده و اکنون از این بابت مشکلی برای ناشران کتاب وجود ندارد.  

وی در ادامه به شعار امسال نمایشگاه کتاب مشهد مبنی بر "کتاب، پیشران مثلث توسعه اقتصادی" اشاره و بیان کرد: هم اینک یکی از بزرگترین مشکلات اقتصادی در سطح کشور "فرهنگ اقتصاد" است. باید علمای دین "فرهنگ اقتصادی" را در جامعه گسترش دهند تا همه ایرانیان به خصوص جوانان از محل کارافرینی قادر به درامدزایی باشند.

رزم حسینی ادامه داد: باید فضایی در کشور پدید آید که بر اثر آن مردم دیگر یارانه بگیر نباشند بلکه توانایی این را داشته باشند که به دیگران نیز یارانه بدهند و این مهم نیاز به همکاری اصحاب فرهنگ و هنر دارند.

وی به وضعیت انتشارات در ایران هم اشاره و بیان کرد: مراکز انتشاراتی و شمار دانشگاهها نسبت به پیش از پیروزی انقلاب اسلامی افزایش یافته بطور که اکنون در تمامی مراکز استانها واحدهای انتشاراتی قوی و خوبی وجود دارند.

بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد با حضور ۷۳۰ ناشر از سراسر کشور و ۲۵ ناشر و ۸۰ نمایندگی از ناشران بین‌المللی برپا شده است.  در بخش داخلی این رویداد فرهنگی ۲۰۰ هزار عنوان کتاب و در بخش بین‌الملل آن ز ۲۰ هزار عنوان کتاب در معرض دید عموم قرار دارد.

نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد از هشتم تا پانزدهم آبان ماه جاری پذیرای علاقه‌مندان به کتاب و کتابخوانی است.

منبع: ایرنا

انتهای خبر/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.