حواشی رشته ژیمناستیک این روزها به قدری افزایش یافته است که بیشتر کارشناسان و اهالی خانواده ژیمناستیک با اشاره به وضعیت نابه‌سامان این رشته هشدار می‌دهند اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، باید منتظر یک فاجعه بزرگ در این رشته ورزشی باشیم.

سینا حسینی/

 حواشی رشته ژیمناستیک این روزها به قدری افزایش یافته است که بیشتر کارشناسان و اهالی خانواده ژیمناستیک با اشاره به وضعیت نابه‌سامان این رشته هشدار می‌دهند اگر وضعیت به همین منوال پیش برود، باید منتظر یک فاجعه بزرگ در این رشته ورزشی باشیم. تکروی‌های رئیس فدراسیون ژیمناستیک و بی‌خبری اعضای هئیت رئیسه این فدراسیون ورزشی موجب شده موضوع سوء مدیریت در این فدراسیون ورزشی به یکی از سوژه‌های رسانه‌های خبری تبدیل شود.

*استمداد از وزیر

مهندس هاشمی طبا، رئیس پیشین سازمان تربیت بدنی چند روز پیش در گفت‌وگو با یکی از برنامه‌های ورزشی وضعیت ژیمناستیک ایران را تأسف بار توصیف کرد و از وزیر ورزش و جوانان خواست به وضعیت نا به سامان این رشته ورزشی  رسیدگی کند، اما سکوت مسئولان وزارتخانه نشان داد هیچ عزم برای رسیدگی به شرایط ژیمناستیک وجود ندارد.

بی‌نظمی‌های مسابقات ژیمناستیک که به صورت زنده و مستقیم از طریق شبکه سوم سیما روی آنتن رفت هم سبب شد میزان انتقادات اوج گیرد، اما هیچ مقام مسئولی در این ارتباط پاسخگو نیست تا صدای آژیر خطر برای این رشته ورزشی مدال آور در بازی‌های آسیایی و المپیک به وضوح شنیده شود.

*مدیریت خانوادگی

وضعیت نگران کننده این رشته ورزشی صدای مسئولان سابق این رشته ورزشی را هم بلند کرد. روح الله وین، رئیس کمیته «ژیمناستیک برای همه» که پس از یک مصاحبه انتقادی از سوی رئیس فدراسیون برکنار شد در این رابطه می‌گوید: در رودربایستی قرار گرفتم و این پست را قبول کردم. اما متأسفانه خانم «درگاهی» از روز اولی که رئیس فدراسیون ژیمناستیک شد کار بلدها و حرفه‌ای‌ها را کنار گذاشت.

وی اضافه کرد: درگاهی، رئیس دفترش را برای کلاس مربیگری به سریلانکا فرستاد. خواهر او که ژیمناست‌کار نبوده، حال چگونه کارت ژیمناستیک دارد. چرا او را به اتریش برده است؟ سفر درگاهی و خواهرش به اطلاع من نرسیده بود. در صورتی که اگر هم کلاس آموزشی خارجی باشد، باید مربیان اعزام شوند تا علاوه بر کسب تجربه کافی به مربیان ژیمناستیک اضافه شود.

*برکناری بودار

وین گفت: در این مدت خیلی به من بی‌حرمتی شد و من از کوره در رفتم و مصاحبه کردم. دو یا سه روز پس از این مصاحبه ابلاغی به هیئت تهران آمد که گفته شده بود شما برکنار شده‌اید!

او افزود: می‌خواستم از سمتم استفعا دهم. من که همه کار برای فدراسیون کردم اما آخرشم هم به عنوان کم کاری برکنار شدم. تمام کارها را در فدراسیون من انجام می‌دادم. کلاس داوری، مسابقات، کلاس مربیگری و... و. برگزار کردیم، ولی به من گفتند، کم‌کار! ظاهراً متوجه نبودند که ما داریم برای ژیمناستیک کار می‌کنیم. رئیس فدراسیون در دو سال اخیر سفرهای خارجی زیادی از طریق فدراسیون رفته است. به اعتقاد من این تعداد سفر خیلی زیاد است و اصلاً چرا باید یک رئیس این همه سفر خارجی برود؟

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.