با حضور وزیر آموزش و پرورش هفت سالن ورزشی دانش‌آموزی در مشهد افتتاح شد. برای ساخت سالن‌های ورزشی که با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع با مشارکت خیر نیک‌اندیش مهدی مروج تربتی در نواحی مختلف آموزش و پرورش مشهد به بهره‌برداری رسید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

نیکوکار مشهدی هفت سالن ورزشی ساخت

حسین پورحسین/

 با حضور وزیر آموزش و پرورش هفت سالن ورزشی دانش‌آموزی در مشهد افتتاح شد. برای ساخت سالن‌های ورزشی که با زیربنای ۱۲ هزار مترمربع با مشارکت خیر نیک‌اندیش مهدی مروج تربتی در نواحی مختلف آموزش و پرورش مشهد به بهره‌برداری رسید بیش از ۴۰۰ میلیارد ریال هزینه شده است.

وزیر آموزش و پرورش در مراسم افتتاح و بهره‌برداری از سالن‌های ورزشی و استخرهای دانش‌آموزی سراسر کشور که به وسیله ویدئوکنفرانس در مشهد برگزار شد با تأکید بر اینکه مأموریت آموزش و پرورش آماده کردن انسان‌ها برای زندگی بهتر، کامل و پرنشاط است و مردم باید با مشارکت فعال‌تر در زندگی جمعی در جامعه در این راستا نقش مؤثری داشته باشند، گفت: یکی از مأموریت‌های آموزش و پرورش با توجه به شرایط و وضعیت محیط‌های زندگی که دائماً در حال تغییر است و این تغییرات در روابط و سلامت انسان تأثیرگذار است، ایجاد کردن زمینه‌ای برای تحرک و نشاط است که در دنیای امروز و زندگی آپارتمان‌نشینی تحرک کمتری را مشاهده می‌کنیم و این مسئله انسان را دچار اضطراب، تشویش و دلزدگی می‌کند و آموزش و پرورش برای اینکه بتواند افراد را برای این تغییرات آماده کند به ایجاد فضاهایی برای پرورش نیاز دارد و بر اساس سند تحول بنیادین بنا دارد افراد را در وجوه و ابعاد مختلف پرورش دهد و دانش‌آموز باید در تمام جنبه‌ها توانمند شود و تمام بعدی رشد نماید.

حاجی میرزایی با اشاره به اینکه در منطق سند تحول بنیادین هر یک از ارکان تعلیم و تربیت باید در جای خود نقش‌آفرینی کنند تا در نهایت به رشد متوازن دانش‌آموز منتج و همه ابعاد به طور یکسان و در کنار هم رشد و تکامل یابند، افزود: در سند تحول بنیادین باید به ازای هر دانش‌آموز ۶/۱ مترمربع سرانه فضای ورزشی داشته باشیم که تاکنون کمی بیشتر از یک سوم این مقدار محقق شده است و حتماً باید برای دسترسی دانش‌آموزان به فضاهای ورزشی کارهای بیشتری انجام شود و کمبودهای فضاهای ورزشی را در کشور جبران کنیم.

وی با تأکید بر اینکه اجرای این امر مهم جز با همت آحاد مردم و خیران در جامعه میسر نمی‌شود، افزود: اگر قرار باشد به استاندارد مطلوبی در زمینه میانگین و متوسط سرانه فضاهای ورزشی در استان‌ها برسیم نیازمند ۳ هزار میلیارد تومان اعتبار است و برای رسیدن به شرایط ایده‌آل که سند تحول بنیادین مشخص کرده است برای ارتقای فضاهای ورزشی کشور به ۲۱ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز داریم.

حاجی میرزایی با اعلام اینکه امروز در کشور ۱۵۸ پروژه ورزشی افتتاح و به بهره‌برداری رسید که شامل ۱۴۲ سالن ورزشی سرپوشیده و روباز و ۱۶ واحد استخر است که در اختیار دانش‌آموزان قرار می‌گیرد اعتبار هزینه شده برای این پروژه‌ها را در مجموع ۴۸۸ میلیارد تومان عنوان کرد و افزود: ۷۰ درصد از اعتبارات دولت و خیران و ۳۰ درصد آن هم از اعتبارات استانی تأمین شده است.

وزیر آموزش و پرورش همچنین با حضور در مراسم افتتاحیه پروژه‌های ورزشی در مشهد و شرکت در اجلاس رؤسای ادارات آموزش و پرورش خراسان رضوی با اشاره به اینکه تحقق توسعه در خراسان رضوی و هر استان دیگر با توجه به امور آموزش و پرورش میسر می‌شود، گفت: مدرسه کانون اصلی و مهم‌ترین جایگاه تعلیم و تربیت است و آثار همه کارها در مدرسه نمایان می‌شود پس باید تمام تمهیدات و شرایط لازم فراهم شود تا نتیجه مناسبی حاصل شود.

حاجی میرزایی از تصویب طرح رتبه‌بندی معلمان در کمیسیون اجتماعی دولت خبر داد و اعلام کرد: به زودی این طرح برای تصویب در هیئت دولت ارائه می‌شود و برای اجرای آن ۲ هزار میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده است که یقیناً هر زمان که نهایی شود اجرایی خواهد شد.

جاسم حسین‌پور، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان با اعلام اینکه ۱۸ پروژه ورزشی با زیربنای ۲۵ هزار مترمربع در استان با حضور وزیر آموزش و پرورش در مشهد توسط ویدئو کنفرانس به بهره‌برداری رسید، افزود: علم‌آموزی و تربیت بدنی در شرایط امروز آپارتمان‌نشینی و ایجاد تحرک نیاز امروز دانش‌آموزان و فرهنگیان است که با ایجاد فضاهای ورزشی تحقق می‌یابد.

حجت‌الاسلام نصراله پژمانفر، نماینده مردم مشهد و کلات هم در مراسم افتتاحیه فضاهای ورزشی در استان خراسان رضوی گفت: باید شرایطی را فراهم سازیم که مدرسه روستاها دارای مدارس جداگانه برای دختر و پسر باشد؛ چرا که این مسئله با فرهنگ اسلامی ما سازگار نیست و خیران می‌توانند در این ارتباط نقش سازنده‌ای داشته باشند و ما هم در مجلس برای تحقق این امر خطیر اعلام آمادگی می‌کنیم.

مروج تربتی، خیر نیک‌اندیش که پروژه‌های ورزشی را در استان احداث و به بهره‌برداری رسانیده است هم در این مراسم گفت: عبادت به جز خدمت خلق نیست و خدمت در امر سلامت دانش‌آموزان و آموزش و پرورش بهترین و بیشترین کاری است که برای رشد و تربیت دانش‌آموزان تأثیرگذار است و ما این را افتخار می‌دانیم که در این رابطه خدمتگزار باشیم.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.