خوزستان- استاندار خوزستان در دیدار با مردم، شورای شهر باغملک و همچنین بازدید از طرح گردشگری تمبی و مال آقا، از رونق امکانات گردشگری در باغملک خبر داد.

باغملک، منطقه نمونه گردشگری اما فاقد زیرساخت

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین غلامرضا شریعتی استاندار خوزستان در حاشیه بازدید از طرح گردشگری تمبی و مال آقا در جمع خبرنگاران با تاکید بر  پیشرفت فیزیکی این پروژه اذعان کرد: باغملک ظرفیت، کشاورزی، دامپروری و گردشگری دارد، لذا باید پروژه های خوبی در این زمینه اجرا شوند؛ هرچند که در این سه حوزه، باغملک نقش خوبی را در استان ایفا می کند.

شریعتی ادامه داد: باغملک به عنوان شهر نمونه گردشگری با توجه به استقبال مردم در روزهای مختلف، شناخته شده؛ اما از آنجایی که زیرساخت های لازم را نداشت، برآن شدیم تا تمهیداتی برای ایجاد این ظرفیت ها در نظر بگیریم. البته سازمان میراث فرهنگی و گردشگری نیز در حوزه بوم گردی این منطقه فعالیت های خوبی را  انجام داده است.  

وی افزود: گردشگری می تواند تامین کننده معیشت ساکنین این مناطق باشد، مدت زیادی در رابطه با گردشگری باغملک، کار به خصوصی انجام نشده و فعالیت ها به صورت سنتی شکل می گرفت بنابراین ساخت این طرح گردشگری از طرف  استانداری استارت خورد.

نماینده عالی دولت در خوزستان با اشاره به مطالبات مردم این شهر، عنوان کرد: شکایت مردم بیشتر از آب روستاها ست که باید رسیدگی شود. در شهر قلعه تل نیز مشکلاتی مطرح شد، هرچند که اصلاحات شبکه آب در آن منطقه به خوبی در حال انجام است.

استاندار خوزستان در رابطه با کشاورزهای خسارت دیده باغملک، گفت: کشاورزها بیمه نیستند ولی انتظار حمایت از جانب دولت را دارند که اشتباه است، بیمه شدن به عنوان یک فرهنگ باید میان کشاورزها رواج پیدا کند. هرچند در حال برآورد کردن خسارت ها هستیم و باید دید دولت چه تصمیمی می گیرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.