خرم‌آباد- یک عضو هیأت علمی دانشگاه لرستان گفت: تعارضات فرهنگی بین دانشجویان از عوامل موثر بر ناراحتی‌های روانی در آنها به شمار می‌رود.

تعارضات فرهنگی از عوامل موثر بر ناراحتی‌ روانی دانشجویان است

به گزارش قدس آنلاین؛ دکتر سعید فرح‌بخش اظهار کرد: اگرچه وجود برخی اختلالات در دانشجویان تا اندازه‌ای ناشی از ویژگی‌های دوره بلوغ است اما این امر به ظرفیت برقراری ارتباط با دیگران، ادامه تحصیل، انتخاب شغل مورد علاقه، مسئله ازدواج و عوامل و تعارضات موجود در شرایط جدید بازمی‌گردد.

وی با اشاره به تعارضات محیطی موثر بر سلامت روانی دانشجویان ادامه داد: این تعارضات عبارتند از میل به تفریحات متعدد اجتماعی در مقابل تمایل به درس خواندن، احتیاج به پیشرفت در دروس در برابر احساس بی‌کفایتی، ترس از ابراز شخصیت در برابر میل به خودنمایی، میل به ازدواج در برابر موانعی که از آن جلوگیری می‌کند، ارتباط با جنس مخالف و... است.

فرح‌بخش افزود: همچنین تنفر از دیگران در برابر ناتوانی در بروز احساسات خود و مشکلات اقتصادی که مانع از رسیدن به هدف‌های هنری و علمی بوده از دیگر تعارضات محیطی موثر بر سلامت دانشجویان است.

این مدرس دانشگاه لرستان خاطرنشان کرد: نتایج برخی از پژوهش‌ها مبین آن است که تعارضات فرهنگی بین دانشجویان از عوامل موثر بر ناراحتی‌های روانی در آنها به شمار می‌رود.

وی گفت: سازمان بهداشت جهانی سلامت روانی را در درون مفهوم کلی بهداشت، توانایی کامل نقش‌های اجتماعی، روانی و جسمی تعریف کرد.

فرح‌بخش یادآور شد: بر این اساس سلامت روان عبارت است از قابلیت ارتباط موزون و هماهنگ با دیگران، تغییر و اصلاح محیط فردی و اجتماعی و حل تضادها و تمایلات شخصی به طور منطقی، عادلانه و مناسب.

منبع: ایسنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.