همدان- سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان عنوان کرد: پیشگیری از اعتیاد همکاری همه‌جانبه را می‌طلبد

پیشگیری از اعتیاد همکاری همه‌جانبه را می‌طلبد

به گزارش قدس آنلاین ،مهدی الماسی سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری استان همدان صبح شنبه در نشست با خبرنگاران اظهار کرد: یکی از معضلات اجتماعی در استان همدان حاشیه‌نشینی و گسترش بافت‌های ناکارامد شهری است.

  الماسی  با تأکید بر معضل حاشیه‌نشینی بیان کردند: باید توجه داشت که مهاجرت‌های بی‌رویه به مرکز استان موجب بروز و گسترش حاشیه‌نشینی و انباشت بافت‌های ناکارآمد شهری در همدان شده است.

وی عوامل مهمی همچون فقدان امکانات زیربنایی و تنش‌های آبی در روستاهای محروم را مهم‌ترین عوامل مهاجرت روستائیان به شهرها دانسته و افزود : باید به نحو مطلوب مشکلات روستایی (جامعه هدف) را مرتفع نمود تا بتوانیم از مهاجرت بی‌رویه روستائیان به شهرها جلوگیری کنیم و باید توجه داشت که با خروج روستائیان از روستا اقتصاد بخش کشاورزی با لطمات جبران‌ناپذیری روبرو خواهد شد.

   سرپرست معاونت اجتماعی و پیشگیری از وقوع جرم دادگستری همدان ادامه داد: مشکلاتی همچون فقدان رفاه اجتماعی، پایین بودن ضریب امنیت سکونت در روستاها، فقدان امکانات آموزشی و  درمانی و نیز عدم حمایت از تولیدات روستائی از مهمترین عوامل مهاجرت روستائیان به شهرها می‌باشد.

الماسی گفت:  آسیب‌های اجتماعی ناشی از حاشیه‌نشینی اثرات نامطلوبی را بر پیکره‌ی شهری خواهد گذاشت لذا برنامه‌های حوزه‌ی عمرانی دستگاه‌ها باید متوجه مناطق حاشیه‌نشینی گردد تا ضمن حفظ توازن توزیع ثروت در جامعه، از پیامدهای سوء حاشیه‌نشینی نیز پیشگیری نماید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.