گیلان- رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان از اختصاص اعتبار ۸۸ میلیارد تومانی برای احیای آبندان ها خبر داد و گفت: ۴۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی و ۴۴ میلیارد تومان هم از اعتبارات استانی تامین می شود.

اختصاص اعتبار ۸۸ میلیارد تومانی برای احیای آبندان ها

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی سازمان برنامه و بودجه گیلان ،کیوان محمدی در جلسه شورای برنامه ریزی استان که در سالن اجتماعات استانداری برگزار شد، با اشاره به احیای آبندان ها اظهار کرد: برای احیای آبندان ها در مجموع ۸۸ میلیارد تومان اعتبار در نظر گرفته شده که ۴۴ میلیارد تومان از محل اعتبارات ملی وزارت جهادکشاورزی و ۴۴ میلیارد تومان هم از محل اعتبارات استانی تخصیص می یابد.

رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان افزود: بیش از ۸۰۰ پهنه آبندان در گیلان شناسایی شده که در ۴۰ هزار هکتار از اراضی شالیزاری می توان از ظرفیت آنها استفاده کرد.

وی با اشاره به اعتبارات اختصاصی تبصره ۱۹، گفت: در کشور چهار هزار میلیارد تومان برای پروژه های جدید در نظر گرفته شده که ۱۲۵۹ میلیارد تومان از محل منابع تملک اعتباری در اختیار استان ها قرار داده شده که ۳۰ میلیارد تومان هم سهم گیلان است و باید در قالب تسهیلات در اختیار بخش خصوصی قرار گیرد.

محمدی با بیان اینکه تبصره ۱۹ برای تشویق بخش خصوصی جهت مشارکت در اتمام پروژه است، تصریح کرد: توزیع این اعتبار براساس معیار «جمعیت» و «جمعیت و محرومیت» است، منابع تخصیصی به پروژه های جدید و توسعه و تعاون تعلق می گیرد.

وی ادامه داد: ۲۳ پروژه در ۱۲ شهرستان داریم که می توانند از محل اعتبارات تبصره ۱۹ برخوردار شوند، چهار شهرستان املش، صومعه سرا، ماسال و رضوانشهر پروژه ای ندارند که تا پایان فصل پاییز فرصت دارند که پروژه جدید تعرفه کنند.

رییس سازمان برنامه و بودجه گیلان بیان کرد: فنی و حرفه ای، فرهنگ و ارشاد اسلامی، ورزش و تربیت بدنی، میراث فرهنگی و گردشگری دستگاه های دارای پروژه هستند.

جبار کوچکی نژاد نماینده مردم رشت در مجلس در ادامه گفت: حدود ۴۰ سال قبل مردم از آبندان ها استفاده می کردند که همه سودده بوده، برای احیای آبندان ها علاوه بر مشارکت بخش خصوصی و دولتی باید از ظرفیت دهیاران، شوراها و مردم هم بهره مند شویم.

وی افزود: مردم توانایی احیا و مدیریت آبندان ها را دارند، باتوجه به اینکه در اکثر روستاها فاقد زمین مناسب ورزشی هستیم، می توان از خاک کف آبندان ها برای ایجاد زمین های ورزشی کمک گرفت.

وی با تاکید بر برطرف کردن موانع و ایست‌ها در احیای آبندان ها، تصریح کرد: باید هر چه سریعتر نسبت به بازسازی و کف تراشی آبندان ها اقدام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.