یزد - مدیر کل انتقال خون استان یزد گفت: در ۷ ماهه سال جاری اهدای خون در یزد ۶درصد رشد داشته که این نشانگر ترویج حس نوع دوستی در بین مردم دارالعباده یزد و همچنین جای تقدیر و تشکر دارد.

 اهدای خون در یزد ۶ درصد رشد داشته است

به گزارش روابط عمومی انتقال خون یزد ،نقی تقوایی با بیان این خبر اظهار داشت : در هفت ماه سالجاری ۳۲هزارو ۷۳۲ نفر به مراکز انتقال خون در استان مراجعه نمودند که از این تعداد ۲۴ هزار۳۱۴ نفر موفق به اهدای خون شدند که نسبت به مدت مشابه سال قبل که ۳۰هزارو۸۰۴ نفر مراجعه کرده بودند ۶درصد رشد داشته است .

وی با اشاره به استقبال خوب مردم یزد جهت اهدای خون افزود؛ از این تعداد اهدای خون ، ۴/۷۰ درصد اهداکننده مستمر هستند که حداقل در سال ۲ بار اهدای خون داشته است و ۴/۲۵ درصد اهداکننده با سابقه و مابقی بار اولی بودند.

مدیر کل انتقال خون استان با اشاره به راه اندازی دستگاه های جدید در این اداره کل گفت: اهداکنندگان بجای اهدای خون می توانند  اهدای پلاسما و پلاکت آفرزیس داشته باشند و در پذیره نویسی سلول های بنیادی خونساز نیز مشارکت نمایند و جان بیماران را نجات دهند.

مدیر کل انتقال خون استان در ادامه با اشاره با پاسخگویی ۹۹ درصدی درخواست های بیمارستان افزود: در هفت ماه ابتدایی سال جاری ۳۹۷۰۲ واحد خون و فرآورده های آن به مراکز درمانی ارسال شده است و در حال حاضر ذخایر خونی در استان وضعیت مناسبی دارد.

تقوایی درمورد کاهش مراجعهات مردمی برای اهدای خون در روزهای سرد سال گفت: از شهروندان درخواست می شود تا با توجه به نیاز دائمی بیماران به خون و فرآورده‌های خونی با اهدای خون خود، اداره کل انتقال خون استان را در جهت تامین خون سالم برای بیماران یاری کنند.

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.