اجرای برنامه تور گردشگری برای توریستهای خارجی به منظور دیدن مزارع زعفران و فرایند تولید این محصول در خراسان رضوی از شهرستان تربت‌حیدریه آغاز شد.

دیدار گردشگران خارجی از مزارع زعفران خراسان رضوی آغاز شد

به گزارش قدس آنلاین، رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه گفت: در قالب این تورهای گردشگری همزمان با فصل برداشت زعفران گردشگران خارجی از کشورهای اروپایی سه روز پیش وارد این شهرستان شده‌اند.

علی محمدی مدت هر تور گردشگری زعفران را سه روز اعلام و بیان کرد: گردشگرانی از کشورهای فرانسه، آمریکا، ونزوئلا، ترکیه، ویتنام و آلمان در این برنامه حضور دارند.

وی افزود: در چارچوب برنامه تور گردشگری برای توریستهای خارجی به منظور دیدن مزارع زعفران و فرایند تولید این محصول در خراسان رضوی تاکنون ۱۰ گردشگر وارد تربت‌حیدریه شده‌اند. ۳۰ گردشگر دیگر نیز هفته به این شهرستان سفر کرده تا از مزارع زعفران و روند برداشت محصول دین کنند.

"زغفران" یکی از شاخصترین محصولات کشاورزی شهرستان تربت‌حیدریه می‌باشد که در ایران و جهان رتبه نخست را به خود اختصاص داده است. بر این اساس تولید زعفران یکی از مهمترین منابع اشتغال و درآمد مردم در این خطه است بطوری که حدود ۴۰۰ هزار نفرروز طی مراحل کاشت، داشت و برداشت این محصول اشتغال ایجاد کرده است.

رئیس اداره میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی تربت‌حیدریه به آغاز "جشنواره ملی عکس زعفران" از امروز ۱۱ آبان در این شهر نیز اشاره و بیان کرد: گردشگران خارجی در قالب جشنواره ملی عکس نیز در مزارع زعفران حضور یافته  از زوایای جدیدی برداشت محصول زعفران را مشاهده می‌کنند.

پنجمین جشنواره ملی عکس زعفران با حضور عکاسانی از ایران و چند کشور خارجی که با هدف معرفی خراسان به عنوان بزرگترین تولیدکننده محصول راهبردی زعفران در جهان، معرفی این پایگاه مهم تولید و عرضه زعفران، ثبت و مستندسازی مراحل مختلف برداشت، فرآوری و بسته ‌بندی در شهرهای تربت‌حیدریه و زاوه در جنوب خراسان رضوی امروز آغاز شده تا ۱۶ آبان ماه جاری ادامه دارد.

وی ادامه داد: گردشگران خارجی علاوه بر مزارع زعفران از دیگر جذابیتهای تربت‌حیدریه همچون آثار تاریخی و مناطق طبیعی آن دیدن می‌کنند. سکونت کوتاه‌مدت در اقامتگاههای بومگردی و پذیرایی با غذاهای سنتی و محلی نیز در برنامه تورها گردشگری زعفران گنجانده شده است.

منبع: ایرنا

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.