عبدالله رضیان گفت: متأسفانه شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هنوز به تعهدات قبلی خود عمل نکرده‌اند اما شاهدید که هر چند وقت یکبار در حال اجرای ثبت نام جدید برای پیش فروش خودرو هستند.

وزیر صنعت نسبت به نحوه پیش فروش و تحویل خودروها پاسخگو باشد/ گزارش کمیسیون صنایع منتشر خواهد شد

عبدالله رضیان نماینده مردم قائمشهر در مجلس شورای اسلامی در گفت و گو با خبرنگار «قدس آنلاین»، با انتقاد از پیش فروش خودرو توسط خودروسازی‌های بزرگ کشور درحالیکه تعهدات قبلی آنان هنوز اجرایی نشده است، اظهار داشت: متأسفانه شرکت‌های ایران خودرو و سایپا هنوز به تعهدات قبلی خود عمل نکرده‌اند اما شاهدید که هر چند وقت یکبار در حال اجرای ثبت نام جدید پیش فروش خودرو هستند. بسیاری از ثبت نام کنندگان که 6 ماه پیش نوبت تحویل خودروی آنان فرا رسیده اما هنوز خودروی خود را تحویل نگر فته‌اند.  حتی از سال گذشته هم اجرای برخی تعهدات زمین مانده است.

عبدالله رضیان تصریح کرد: خودروسازی‌ها به تازگی روشی را یاد گرفته و مدعی هستند که چون سازمان بازرسی در دفاتر این شرکت‌ها مستقر هستند نمایندگان مجلس نباید در زمینه وضعیت بازار خودرو بخصوص نحوه پیش فروش آن دخالتی داشته باشند، درحالیکه صحبت ما این است که باید حقوق مردم پرداخت شود. ما هم نسبت به این مدل از پیش فروش خودرو درحالی که تعهدات قبلی اجرایی نشده است انتقاداتی داریم. بنابراین وزیر صنعت باید هرچه سریعتر در کمیسیون صنایع حضور یابد و پاسخگوی به این مسئله باشد.

عضو هیئت رئیسه کمیسیون صنایع و معادن مجلس افزود: در حال حاضر، مدیریت دو شرکت بزرگ خودروسازی کشور در حوزه تولید و نیز توزیع خودرو چندان قوی عمل نمی‌کند و اشکالات عمده ای در این باره وجود دارد. البته علت چنین مشکلاتی، بحث زیان انباشته شرکت‌ها است و متأسفانه این مسئله نیز در حال تبدیل به برخی حاشیه و فضاسازی‌ها از سوی همین شرکت هاست.

این نماینده مجلس اظهار داشت: شرایط شرکت های بزرگ خودروسازی چندان مناسب نیست و باید برای حل آن بررسی‌های دقیقی صورت بگیرد، گرچه کمیسیون صنایع مجلس نیز در این باره تحقیق و تفحصی را در دست بررسی دارد و گزارش آن در آینده نزدیک منتشر خواهد شد.

نماینده مردم قائمشهر تاکید کرد: در روزهای اخیر قیمت‌ها در بازار خودرو تا حدودی بهتر شده و البته علتش عملکرد خودروسازی‌ها نیست بلکه دلیل آن به فضای موجود در بازار مرتبط می‌شود، به هر جهت جو روانی که ایجاد شده نسبتاً شرایط را متعادل کرده است. خودروسازی‌ها اما هنوز مشکلات قبلی را چه در تحویل خودروها و چه در تأمین نیاز خودرویی کشور دارند و نمی‌توانند آن میزان نیازی را که در کشور وجود دارد، تأمین کنند که همین عامل باعث شده شاهد وضعیت نابسامان کنونی باشیم.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.