همدان _ دبیر کنگره ملی آیت‌الله تالهی در همدان گفت: درکنگره ملی آیت‌الله تالهی از ۸ کتاب رونمایی می شود.

رونمایی از ۸ کتاب در کنگره آیت الله تالهی
به گزارش خبرنگار قدس آنلاین ، سیدمحمدکاظم حجازی دبیر کنگره آیت الله تالهی بعد از ظهر شنبه درنشست هم اندیشی با خبرنگاران اظهار کرد: این شخصیت عالیقدر قریب یک قرن در همدان زندگی کرده و خدمات بسیاری در حوزه فرهنگی و اخلاقی برای این دیار داشته است.
حجازی با تأکید بر لزوم معرفی مفاخر استان، توجه به این مهم را یکی از شاخصه‌های فرهنگی دانست و نشر آثار مربوط به این بزرگان از رهگذر برگزاری کنگره‌ها را از برکات آن عنوان کرد.
وی از رسانه‌ها به عنوان پیشگامان حوزه فرهنگی خواست نظرات و پیشنهادات خود را برای برگزاری بهتر کنگره به دبیرخانه منتقل کنند و در این حوزه هم‌اندیشی لازم را داشته باشند.
دبیر کنگره ملی آیت الله تالهی در همدان گفت:  از مراتب علمی آیت‌الله تالهی و مردمی بودن ایشان سخن به میان آورد و با بیان اینکه باید این موضوعات وارد بطن جامعه شود تأکید کرد: روز ۲۷ آذرماه مصادف با سالروز رحلت آیت‌الله تالهی یک برنامه مردمی به منظور بزرگداشت مقام ایشان برگزار خواهد شد و ۲۸ آذرماه نیز کنگره ملی در سالن‌ همایش‌های علوم پزشکی برگزار می‌شود.
حجازی از فعالیت ۶ کمیته علمی، تبلیغات، فرهنگی، اطلاع‌رسانی، مردمی و امنیتی و انتظامی در این کنگره خبر داد و تأکید کرد: چاپ دست‌نوشته‌های آیت‌الله در قالب هشت کتاب نیز یکی از برنامه‌های این کنگره است.
وی ادامه داد: دست‌نوشته‌های این عالم بزرگ طی مدت ۲۰ سال توسط پسر ایشان جمع‌آوری شده و توسط ۳۰ طلبه زبده بازنگری شده و در قالب کتاب ارائه می‌شود.
دبیر کنگره ملی آیت‌الله تالهی در همدان از ساخت یک مستند از زندگی آیت‌الله تالهی توسط رسانه ملی خبر داد و با اشاره به ارائه ۵۰ مقاله به دبیرخانه کنگره، خواستار توجه به این مهم شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.