معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد گفت: مشکل آبگرفتگی ۱۲۹ نقطه از شهر مشهد تا پایان سال رفع می شود.

رفع مشکل آب گرفتگی ۱۲۹ نقطه از شهر مشهد تا پایان سال

به گزارش قدس آنلاین، خلیل الله کاظمی  اظهارکرد: یکی از مشکلاتی که طی بارندگی های شدید ابتدای سال با آن روبه رو شدیم، آبگرفتگی معابر بود که با تاکیدات شهردار مشهد به دنبال رفع آن هستیم.

وی اضافه کرد: در آخرین بارندگی شدیدی که ابتدای سال داشتیم ۲۵۹ نقطه که در شهر مشهد دچار آبگرفتگی می شوند شناسایی شد، اما اعتباری که در بودجه امسال برای این موضوع دیده شده بود تنها برای ۳۵-۴۰ نقطه بود، لذا باتوجه به شناسایی این ۲۵۹ نقطه از شورای شهر درخواست کردیم تا اعتبارات را افزایش دهند.

کاظمی با بیان اینکه با موافقت شورای شهر ۵۷ میلیارد تومان به اعتبارات این بخش افزوده شد، اظهارکرد: با توجه به افزایش اعتبارات امسال مشکل ۱۲۹ نقطه از ۲۵۹ نقطه شهر را که با بارندگی های شدید دچار آبگرفتگی می شوند را برطرف خواهیم کرد و مشکل آبگرفتگی بقیه این نقاط را که نیاز به تسهیل حریم دارد به تدریج رفع خواهیم کرد.

وی افزود: امسال در مجموع ۹۰ میلیارد تومان برای اجرای پروژه های جمع آوری آب های سطحی در نظر گرفته شده است که در حال تکمیل کانال های جمع آوری آب های سطحی هستیم تا مشکل آبگرفتگی معابر را امسال و سال آینده به حداقل برسانیم.

کاظمی به پروژه های عمرانی در حال اجرای شهرداری مشهد هم اشاره و تصریح کرد: اکنون پروژه های ایستگاه «الندشت» و «کوهسنگی» خط سه قطار شهری مشهد، پل غیر همسطح شهید ناصری، دوربرگردان غیر همسطح ابوطالب شمالی، بازگشایی بولوار خاقانی، پارکینگ مجد، ۲۴۰ هزار مترمربع پیاده روسازی و ایجاد مسیرهای دوچرخه در حال اجرا است که تعدادی در آبان ماه و تعدادی دیگر نیز تا پایان سال به بهره برداری خواهد رسید.

معاون عمران، حمل و نقل و ترافیک شهرداری مشهد ادامه داد: همچنین در حوزه حمل و نقل نوسازی تاکسی های فرسوده آغاز و ۲۰۰ دستگاه تاکسی جدید به تاکسیرانان تحویل داده خواهد شد.
وی اظهار کرد: در کنار نوسازی ناوگان تاکسیرانی، نوسازی ناوگان اتوبوسرانی نیز مورد توجه قرار گرفته و بر این اساس ۱۰۰ دستگاه اتوبوس جدید تا پایان سال به ناوگان اضافه خواهد شد.

وی ضمن اشاره به اینکه سعی داریم بهار سال ۱۴۰۰ از میدان شهدا تا پایانه مسافربری امام رضا(ع) ۵.۲ کیلومتر از خط سه قطار شهری را به بهر برداری برسانیم، اظهار کرد: یکی دیگراز دغدغه های شهروندان و مسافران در پایانه امام رضا (ع) حضور جارچی ها و دلالان است که این مشکل با نصب گیت در سالن های پایانه و ایزوله سازی قسمت سوار و پیاده شدن مسافران، همچنین ممنوع شدن فروش بلیت در پایانه امام رضا (ع) در آبان ماه برطرف خواهد شد.

کاظمی اضافه کرد: در مجموع تلاش می کنیم در حوزه عمران و حمل و نقل و ترافیک پروژه هایی را که مورد نیاز مجاوران و زائران است تا پایان سال به بهره برداری رسانده و در اختیار آنها قرار دهیم.

منبع: ایلنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.