مهدی تاج پس از سکوتی نسبتاً طولانی دو هفته پیش به تلویزیون آمد و مدعی شد که فدراسیون یک حرکت تاریخی انجام داد و با ساماندهی ورزشگاه‌های کشور مقدمات لازم برای اجرای طرح سالم‌سازی استادیوم‌های ورزشی را مهیا کرد!


سینا حسینی/

 مهدی تاج پس از سکوتی نسبتاً طولانی دو هفته پیش به تلویزیون آمد و مدعی شد که فدراسیون یک حرکت تاریخی انجام داد و با ساماندهی ورزشگاه‌های کشور مقدمات لازم برای اجرای طرح سالم‌سازی استادیوم‌های ورزشی را مهیا کرد!

رئیس فدراسیون با آب و تاب از این رویداد تعریف و تمجید کرد تا به این واسطه انتقادهای وارد به این موضوع را پنهان نماید اما با بروز اتفاقات عجیب و غریب در جریان بازی‌های هفته نهم کاشف به عمل آمد استاندارد سازی ورزشگاه‌های فوتبال ایران در واقع یک شوی تبلیغاتی ساده و فریب افکارعمومی بوده چرا که اگر سامانه دوربین‌های مداربسته تشخیص چهره در ورزشگاه‌ها راه‌اندازی شده بود، امروز پروژه جستجو برای پیدا کردن قاتل بروسلی کلید نمی‌خورد.

*بی‌حرمتی‌های آزادی

پرده نخست این فاجعه زمانی اکران شد که عده ای از هواداران منتسب به پرسپولیس در ورزشگاه آزادی به سرمربی تیم ماشین سازی فحاشی ناموسی کردند تا جایی که رسول خطیبی پس از اتمام بازی در گفت‌وگو با خبرنگاران به شدت از این ماجرا انتقاد کرد و از مسئولان بالادستی ورزش کشور خواستار برخورد با این پدیده شد!

*اتفاقات تبریز

پرده دوم اما به مراتب فاجعه بارتر بود، برخی هواداران منتسب به تراکتورسازی تبریز با رفتارهای عجیب و غریب اقدامات نژادپرستانه مرتکب شدند تا فضای ورزشگاه تبریز گرفتار یک چالش اساسی و بزرگ شود. فحاشی ناموسی به کاپیتان استقلال، نشان دادن سلام نظامی و برخی شعارهای گروهک‌های تجزیه طلب سبب شد فضای ورزشگاه‌ها ملتهب شود تا رسانه‌های خارج نشین شادمان از این اتفاق به جوسازی علیه منافع ملی ایران بپردازند.

*عوام‌فریبی فدراسیون

حالا پرسش اینجاست که اگر ادعای مهدی تاج درباره استانداردسازی ورزشگاه‌ها درست است باید تک تک حاشیه سازان هفته نهم شناسایی شوند و برابر قانون از ورود به استادیوم‌ها در هفته‌های آتی محروم شوند!

انتشار فیلم‌ها و تصاویر اتفاقات این هفته در ورزشگاه‌ها از سوی کاربران ایرانی در شبکه‌های اجتماعی نشان داد فدراسیون فوتبال نه تنها در این حوزه نمره قبولی بدست نیاورده است بلکه با شکستی مفتضحانه افکارعمومی را فریب داده است که پروژه استانداردسازی را در ورزشگاه‌های کشور به اجرا در آورده است.

*استانداردهای بین‌المللی

جالب اینجاست در لیگ انگستان تماشاگری به جرم پرتاب یک سکه به سمت بازیکن داخل زمین به مدت سه فصل از حضور در ورزشگاه محروم می‌شود، یا اینکه تماشاگری به خاطر پرتاب کله خوک به سمت فیگو به مدت طولانی از تماشای فوتبال در ورزشگاه محروم شد اما در فوتبال ایران با وجود ادعاهای متعدد مبنی بر استانداردسازی هیچ تماشاگری خطر شناسایی توسط دوربین‌های کنترلی را احساس نمی‌کند.

داستان زمانی جالب‌تر می‌شود که مدیران ارشد ورزش ایران و فدراسیون فوتبال با اشراف به این موضوع همچنان در اظهارات متناقض خود سعی در فریب افکارعمومی دارند و با اعتماد به نفس کاذب مدعی هستند مجموعه مدیریتی تحت امر آن‌ها امکان میزبانی مشترک رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر را دارند و می‌تواند در جریان میزبانی به کشور همسایه کمک کنند در شرایطی که هنوز در ابتدایی ترین مقدمات استانداردسازی گرفتارند و عاجز از شناسایی تماشاگرنماهای داخلی هستند!

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.