یزد - نماینده ولی فقیه در استان یزد با انتقاد از سبک آموزشی فعلی ایران گفت : ۱۰۰ سال پیش انگلیسی‌ها با جداکردن قرآن از آموزش، این سبک را درایران بوجود اوردند در حالی که سبک آموزشی ایران باید بر اساس بخوان، یادبگیر، تفکر کن و نوآوری داشته باش تنظیم شود.

سبک آموزشی ایران باید بر اساس تفکر و نوآوری تنظیم شود

به گزارش خبر نگار قدس آنلاین ، آیت‌الله محمدرضا ناصری یزدی شامگاه شنبه در دیدار با جمعی از اعضای اتحادیه‌های اسلامی دانش‌آموزان استان یزد با اشاره به اینکه دین اسلام مترقی‌ترین نوع اداره حکومت را بیان کرده اظهار داشت: در مسیر آموزش بارها تاکید کردم که باید سه موضوع تدین، تفکر و تعقل را راهنمای کار خود قرار دهیم که تدین به معنای ارتباط با خدا و شناسایی هویت است و پس از آن تفکر به معنای فکر کردن در هر چیزی است، به این صورت که دروس را حفظ نکنیم و حتما در ارتباط با دلیل آن فکر کنیم

وی افزود: به وسیله تعقل هم ما به آنچه که یادگرفته‌ایم و در ارتباط با آن فکر کرده‌ایم، عمق می‌دهیم و می‌توانیم آن‌چیزی که در علوم مختلف وجود دارد را به دست آوریم، ما به وسیله تعقل انتخاب درست انجام می‌دهیم و همین انتخاب هم نمی‌گذارد مسیر را اشتباه برویم

امام جمعه یزد تصریح کرد: اگر محاسبات دولت‌ها تنها بر اساس اداره حکومت بدون توجه دستورات الهی باشد این حکومت نمی‌تواند جامعه را به سمت سعادت به خیری هدایت کند در ابتدای انقلاب برخی تاکید داشتند که دین نباید در اداره حکومت نقشی داشته باشد و حکومت اسلامی نباید تشکیل شود اما امام خمینی(ره) با جدیت در این مسیر ایستادگی کردند و نگذاشتند این چنین تفکری در انقلاب اسلامی ایران نهادینه شود

ناصری با انتقاد از واردات گسترده در برخی صنایع گفت: در بسیاری از صنایع باور به توان داخل ایجاد نشده است۴۰ سال از انقلاب اسلامی ایران می‌گذرد ولی در برخی از صحنه‌ها هنوز نتوانستیم خودمان را به درستی بشناسیم و توانمندی‌هایی که داریم را شکوفا کنیم

وی خاطر نشان ساخت: در بسیاری از علوم جوانان ما با اتکا به توانایی‌های خود، توانستند به بالاترین سطح پیشرفت‌های دنیا دست پیدا کنند و کشور را به صورت کامل خودکفا کنند با این وجود در برخی از عرصه‌ها متاسفانه به نیروهای داخلی و ظرفیت جوانان در کشور توجه نشد و از جمله در بسیاری از صنایع خود را باور نکردیم و همچنان برای تامین کوچکترین ابزار وابسته به غرب هستیم

امام جمعه یزد ادامه داد : دلیل این موضوع سطحی بودن سیستم آموزشی در ایران است چون دراین سیستم آموزشی ما یک محتوای مشخص به دانش‌آموز داده می‌ دهیم که باید آن را بخواند، حظ کند و نمره بگیرد و در واقع سبک آموزشی ایران «بخوان، حفظ کن، نمریه بیار» است

انتهای پیام /

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.