سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق شایعات درباره چراغ سبز گرفتن دولت عراق از جامعه بین‌الملل برای پایان دادن به اعتراضات مردمی عراق را قویا تکذیب کرد.

سخنگوی عبدالمهدی: دولت عراق در انتظار یکی شدن خواسته‌های معترضان است

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق اخبار حاکی از چراغ سبز جامعه بین‌المللی به دولت عراق برای پایان دادن به اعتراضات این کشور را تکذیب کرد.

سرلشکر «عبدالکریم خلف» در گفت‌وگو با وبگاه خبری بغداد الیوم تصریح کرد: اخبار حاکی از اینکه جامعه بین‌المللی به دولت عراق برای سرکوب تظاهرات چراغ سبز داده باشد، کاملا نادرست است.

برخی گزارش‌های خبری اخیرا ادعا کردند که دولت عراق برای برخورد با آنهایی که عناصر اغتشاشگر در تظاهرات مردمی خوانده است، از طرف جامعه بین المللی چراغ سبز گرفته است.

سخنگوی فرمانده کل نیروهای مسلح عراق همچنین سندیکاها در این کشور را متهم کرد که به دلیل دعوت به برپایی اعتصاب عمومی سعی در تشدید غیر قابل توجیه تنش و مختل کردن زندگی شهروندان را دارند.

خبرگزاری عراقی «واع» به نقل از سرلشکر خلف آورده است: دولت عراق به زندگی بهتر برای عراقی‌ها چشم دوخته است و در انتظار یکپارچه شدن خواسته‌های معترضان است تا جمعا آنها را بررسی کرده و بر سر آن توافق حاصل شود؛ اما برخی به دنبال تشدید غیر قابل توجیه تنش‌ها هستند. آنها دعوت به برپایی اعتصاب‌ها می‌کنند و چند روز پیش هم اعتصاب کردند که منجر به مختل شدن زندگی مردم شده است.

سخنگوی نظامی عبدالمهدی مجددا بر حمایت جدی نیروهای امنیتی از معترضان در برابر هر گونه نقض امنیتی تاکید کرد و گفت: ما خواهان تظاهرات مسالمت آمیز هستیم.

امروز شنبه سندیکای معلمان عراق تمدید اعتصاب معلمان به مدت یک هفته دیگر را خواستار شد.

این اتحادیه برای همه نهادهای آموزشی عراق از امروز یکشنبه تا روز پنجشنبه اعتصاب عمومی در حمایت از تظاهرات‌کنندگان اعلام کرده است.

کمیساریای حقوق بشر در عراق شمار جان باختگان اعتراضات در این کشور را تاکنون دویست و شصت نفر خوانده است.

همچنین حدود صد ساختمان دولتی و مقر احزاب سیاسی به آتش کشیده شده است .

از روز شنبه، دور دوم اعتراضات خیابانی عراق، وارد دومین هفته متوالی شد. اعتراض‌ها از اول اکتبر آغاز شد اما به دلیل فرا رسیدن ایام اربعین حسینی که عراق در آن میزبان هزاران زائر داخلی و خارجی است، متوقف شد و از جمعه بیست و پنجم اکتبر از سر گرفته شد. 

منبع: فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.