رئیس دانشگاه فردوسی مشهد گفت: برنامه ریزی برای فرهنگ‌سازی در مورد مطالعه و کتابخوانی باید در اولویت سیاست گذاران جامعه قرار بگیرد.

فرهنگ سازی در مورد مطالعه و کتابخوانی در اولویت سیاست گذاران جامعه قرار بگیرد

محمد کافی در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: ملت ایران دارای پشتوانه فرهنگی بالا و اهل مطالعه و کتابخوانی است.

وی تصریح کرد: در شرایط فعلی نیز دانش آموزان و دانشجویان باید به این نکته توجه داشته باشند که اگر در نظر دارند تجربه انسان های گذشته  را در طول زندگی خود در اختیار داشته باشند و از آنها استفاده و بهره مند شوند و از ایده های ناب متفکران استفاده کنند بهترین ابزار مطالعه و کتابخوانی است.

رئیس دانشگاه فردوسی مشهد با بیان اینکه برنامه ریزی برای فرهنگ‌سازی به منظور  افزایش سرانه مطالعه باید در اولویت سیاست گذاران جامعه قرار بگیرد،  افزود: از طرفی تسهیل در شرایط مطالعه و کتابخوانی از جمله ، ایجاد کتابخانه های در دسترس شهروندان، ارائه کتاب های با قیمت مناسب، ارتقاء امکانات و خدمات در حوزه مطالعه در مدارس و مراکز آموزش عالی  در زمینه ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی می تواند مفید و موثر باشد.

کافی بیان داشت: در دانشگاه ها ظرفیت های بسیار خوبی برای مطالعه و کتابخوانی وجود دارد و سرانه مطالعه دانشجویان کشور اختلاف زیادی با سرانه جهانی مطالعه ندارد و انتظار می رود دانشجویان پس از فارغ التحصیل شدن نیز برای مطالعه زمان صرف کنند و ارتباط خود با کتاب  را حفظ کنند.   

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.