از میان ۱۴۰ اثر راه‌ یافته به بخش‌های رقابتی «سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران» ۲۷ درصد متعلق به تولیدات انجمن و ۷۳ درصد متعلق به تهیه‌کنندگان بخش خصوصی و بخش‌های دیگر است.

آخرین اخبار سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران

به گزارش قدس آنلاین به نقل از ستاد خبری سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران، نگاهی به اسامی تهیه‌کنندگان آثار راه یافته به چهار بخش مسابقه ملی جشنواره امسال نشان می‌دهد، تنها ۲۳ درصد از کل آثار راه یافته از تولیدات دفاتر سراسر کشور انجمن سینمای جوانان ایران است.

بر اساس این گزارش؛ ۲۷ اثر از میان ۶۷ فیلم داستانی، ۲ اثر از میان ۲۰ فیلم مستند، ۸ اثر از میان ۲۷ فیلم تجربی و یک اثر از ۲۶ فیلم پویانمایی راه یافته به بخش مسابقه ملی مربوط به تولیدات دفاتر انجمن سینمای جوانان در سراسر کشور است. این آثار در مجموع تنها ۳۸ اثر از ۱۴۰ اثر پذیرفته شده را شامل می‌شوند و ۱۰۲ اثر دیگر را اشخاص و تهیه‌کنندگان بخش‌های دیگر به جشنواره ارسال کرده‌اند.

 

چهار نشست‌ تخصصی با موضوع «اکسپریمنتال» برگزار می­‌شود

چهار نشست‌ تخصصی آموزشی با موضوع «اکسپریمنتال» در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران برگزار می‌شود که در آن «شهرام مکری» به عنوان دبیرعلمی حضور خواهد داشت.

در هر روز از این رویداد سینمایی نشست‌های تخصصی متنوعی تحت عنوان «۳۶-۲۰» برگزار می‌شود که یکی از روزهای آن به نشست‌هایی با موضوع «اکسپریمنتال» با حضور مکری به عنوان دبیرعلمی این روز از جشنواره اختصاص دارد.

بر اساس این گزارش؛ اولین نشست با عنوان «تجربه‌گرایی در تصویرسازی» با حضور فرهاد فزونی، نشست دوم با عنوان «تجربه‌گرایی در تأتر» با حضور علی‌اصغر دشتی، نشست سوم با عنوان «بررسی فیلم‌های تجربی» با حضور مجید برزگر، تی‌یام یابنده، شهرام مکری و مسعود مددی و نشست چهارم نیز با عنوان «سینمای تجربه‌گرا» با حضور مجید برزگر، تی‌یام یابنده، شهرام مکری و مسعود مددی برگزار خواهد شد.

نشست‌های تخصصی با عنوان «۳۶-۲۰» در ایام برگزاری این دوره از جشنواره از ساعت ۱۵ تا ۲۲:۳۰ در حوزه‌های مختلف فیلم‌سازی برگزار می‌شود که هر روز یک دبیرعلمی مجزا دارد. بر این اساس دبیران علمی با توجه به موضوع انتخابی هر روز، نشست‌هایی را با حضور اساتید سرشناس آن حوزه طراحی و برگزار می‌کنند.

گفتنی است؛ نام‌نویسی علاقه‌مندان جهت حضور در این نشست‌های تخصصی از ۸ آبان‌ماه آغاز می‌شود و تا ۱۷ آبان‌ماه ادامه خواهد داشت.



اقتباس‌های ادبی از دانته تا چخوف و از جلال تا عطار؛ آثار منتخب بخش «کتاب و سینما» معرفی شدند

بیست و چهار اثر به بخش ویژه «کتاب و سینما» در سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران راه یافتند.

۲۴ فیلم کوتاه شامل ۱۱ فیلم داستانی، ۵ فیلم مستند، ۲ فیلم تجربی و ۶ اثر پویانمایی، در بخش رقابتی «کتاب و سینما» به نمایش درخواهند آمد. عمده این آثار بر اساس اقتباس‌های ادبی ساخته شده و برخی از آن‌ها داستان‌هایی از غلامحسین ساعدی، جلال آل‌احمد، آنتوان چخوف، دانته آلیگیری و ... را دستمایه کار قرار داده‌اند.

بر اساس این گزارش؛ «گرگ‌ها» به کارگردانی امیررضا جلالیان، «دیگری» ساخته سامان حسین‌پور و آکو زندکریمی، «فیلمرغ» از امیرمسعود سهیلی، «بنفشه‌زار» به کارگردانی آبتین سلیمی‌طاری، «اشغال» ساخته علی عزیزی، «بچه مردم» به کارگردانی جواد ستوده‌نیا، «ترسو» از مهدی حق‌شناس، «انقضاء» ساخته سیدوحید طباطبائیان، «سپرده به زمین» به کارگردانی معصومه صالح‌بیگی، «رویای باغ» ساخته افشین ضیائیان و «انسان یک پرنده است» اثر نسیم همتی، آثار داستانی هستند که در این بخش حضور دارند.

همچنین مستندهای «آنجا که باد می‌وزد» ساخته مینا مشهدی‌مهدی، « بانوی واژه‌ها» کار محمد طالبی، «چهار خواب برای پنج آرزو» ساخته علیرضا سردشتی، «در جستجوی زمان از دست‌رفته» به کارگردانی هومن ظریف‌رضاییان، «نامک» از حسن نقاشی و دو اثر تجربی «السینور» ساخته احسان معجونی و «لیمبو» به کارگردانی تورج هیبتی به این بخش راه پیدا کرده‌اند.

همچنین «قصه مردی که لب نداشت» ساخته میلاد شاه‌جانی، « زر زری کاکل‌زری» به کارگردانی مهین جواهریان، «ارزش سخن» ساخته آرش مینایی، «باد دوچرخه‌سوار» به کارگردانی نازنین سبحان‌سربندی، «سگی که مرض داشت» ساخته پروین تجوید و «درخت» از امیر مهران نیز از جمله آثار پویانمایی این بخش است که در این آثار، اقتباس‌هایی از اشعار احمد شاملو و منطق‌الطیر عطار به چشم می‌خورد.

سی‌وششمین جشنواره بین‌المللی فیلم کوتاه تهران از ۱۸ تا ۲۴ آبان در پردیس سینماگالری ملت برگزار می‌شود. پیش‌فروش بلیت‌های جشنواره از طریق سایت «سینماتیکت» انجام می‌شود. همچنین در ایام برگزاری جشنواره به صورت روزانه و حضوری از طریق گیشه بلیت فروخته خواهد شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.