همدان- مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان گفت : وقف سرمایه‌ای ماندگار است و سنت حسنه وقف در کشور قدمتی دیرینه دارد و جایگاه واقفان خیراندیش بسیار والاست

وقف سرمایه‌ای ماندگار است

به گزارش قدس آنلاین ، حاجی رضازین‌العابدینی  مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان ظهریکشنبه در هشتمین همایش «یاوران وقف» که در مرکز همایش های قرآنی استان همدان برگزار شد اظهار کرد: وقف کار بسیار سختی است چرا که وقف سرمایه‌ای ماندگار است که سال‌ها دست به دست و نسل به نسل در جامعه می‌چرخد. سنت حسنه وقف در کشور قدمتی دیرینه دارد و جایگاه واقفان خیراندیش بسیار والاست.

زین‌العابدینی افزود: خوشبختانه استان همدان از نظر وقف و وجود خیران و واقفان خیراندیش در تمام زمینه‌ها در بین استان و کشور سرآمد بوده و جایگاه ویژه‌ای دارد.

وی با اشاره به اینکه اقدامات اوقاف تعطیلی ندارد افزود: قبل از آغاز سال کار با طرح «آرامش بهاری» در بقاع متبرکه آغاز شد و در ادامه برنامه‌هایی چون «سوگواره یاس نبوی» ویژه شهادت حضرت زهرا(س)، بصیرت عاشورایی در تحقق نیات واقفین به منظور برگزاری عزاداری‌های سیدالشهدا(ع) و «ضیافت الهی» ویژه ماه رمضان برگزار می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان همدان به برگزاری طرح «نشاط معنوی» با همکاری اوقاف استان به منظور اوقات فراغت نوجوانان گفت: اجرای امینانه واقفان خیراندیش در مهر تحصیلی و تهیه لوازم التحریر برای دانش‌آموزان از دیگر برنامه‌های سازمان است.

حاجی‌زین‌العابدینی با اشاره به اینکه در سال تحصلی جدید بیش از ۵ هزار بسته لوازم التحریر به ارزش یک میلیارد تومان از محل نیات تهیه و بین دانش‌آموزان توزیع شد خاطرنشان کرد: کمک به نیازمندان از دیگر اقدامات است.

وی با بیان اینکه امسال سازمان اوقاف و امور خیریه کمک به زندانیان نیازمند را در اولویت قرار دارد گفت: ۳۸۰ زندانی در سطح کشور آزاد شد.

واقفان بر اساس نیازهای روز جامعه به وقف اموالشان بپردازند

حجت‌الاسلام سیدموسی حسینی‌مجد ظهر امروز در هشتمین همایش یاوران وقف اظهار کرد: وقف حبس کردن اصل مال و اختصاص دادن منفعت آن برای دیگران به ویژه نیازمندان است.

امام جمعه اسدآباد با تاکید به اینکه فردی به خاطر عدم تقدیر برای وقف و بخشش غضب کند به خاطر بی‌اخلاصی‌اش است افزود: اگر کسانی از هوای نفسانی تبعیت کنند و غرور و تکبر داشته باشند دچار غفلت شده و گرفتار خواهند شد.

وی با تاکید به اخلاص در عمل گفت: عبادت بسیار است اما ماندگاری آن به اخلاص است؛ وقفی که بااخلاص باشد ارزش دارد

وی خطاب به جمع گفت: برای خشنودی خداوند کار کنیم چراکه هرآنچه پروردگار در وجود ما نهاده متعلق به خود اوست اما سعادتی نصیب ما شده که چگونه از آن بهره ببریم.

امام جمعه اسدآباد با بیان اینکه باید کارشناسان وقف به واقفان اطلاع‌رسانی کنند که دست متولیان وقف را باز بگذارند تا در بخش‌های مورد نیاز روز اجرای نیات صورت گیرد افزود: در اسلام به دستگیری از نیازمندان و شاد کردن دل مومن بسیار تاکید شده و وقف راهی برای گام نهادن در این جریان است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.