مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی گفت: اگر فرهنگ وقف در جامعه همگانی شود بسیاری از نیازمندی های جامعه با این سنت حسنه حل می شود.

نهادینه شدن فرهنگ وقف حلال مشکلات مردم است

به گزارش قدس آنلاین ، حجت الاسلام محمد احمد زاده ظهر امروز در همایش «یاوران وقف» که در تالار نور برگزار شد گفت: وقف یک‌سنت حسنه است که پیامبر سنگ بنای آن را گذاشته اند.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان رضوی افزود: اگر فرهنگ وقف در جامعه همگانی شود بسیاری از نیازمندی های جامعه با این سنت حسنه حل می شود.

وی با اشاره به بخشی از فعالیت های اداره کل اوقاف در زمینه‌ی اقتصادی اظهار کرد: قریب به ۷۰۰ کیلووات نیروگاه خورشیدی در دهه وقف به بهره برداری می رسد و در دهه فجر ۷۰۰ کیلووات دیگر آن نیز بهره برداری می شود.

احمدزاده ادامه داد: در نمایشگاه کتاب غرفه‌ی وقف کتاب را با همکاری اداره کتابخانه ها راه اندازی کردیم.

مدیرکل اوقاف وامورخیریه خراسان رضوی بیان کرد: پیگیری آزادی زندانیان جرائم غیر عمد هم در دستور کار است و اخیرا ۱۲۰ میلیون تومان به سازمان زندان ها برای آزادی زندانی ها پرداخت شد و در ۱۷ ماه ربیع گلریزانی را اعلام خواهیم کرد.

مردم اساسی ترین رکن انقلاب هستند

در ادامه‌ی این مراسم سخنران بعثه مقام معظم رهبری گفت:همه‌ی دغدغه وقف برای مردم است و بالاترین نوع خدمت به مردم است.

حجت الاسلام و المسلمین کاظم راشد یزدی ادامه داد: جامعه شناسان می گویند هر انقلابی چهار رکن دارد که اساسی ترین آن مردم هستند، پس مردم مهم هستند.

وقف برای مردم است

وی با اشاره به صفات برتر پیامبر که در قرآن بارها ذکر شده است، اظهار کرد: در بین همه‌ی صفات بزرگ پیامبر دغدغه مند بودن ایشان نسبت به مردم در قرآن بسیار اشاره شده است.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری خاطر نشان کرد: مصادیق مصرف وقف و اعمال بنیه مالی که اصل وقف است بسیار مهم است ولی مردمی بودن آن از مهم ترین ویژگی های وقف است.

 راشد یزدی تشریح کرد: مال هایی که از راه حلال به دست می آید پنج حکم از قبیل؛خمس، زکات، انفاق، احسان و صدقه دارد که همه‌ی این ها در سنت حسنه‌ی وقف می گنجد.

وقف از سجایای والای اخلاقی است

وی با اشاره به اینکه دستگاهی برای تشخیص درجه‌ی آدمیت انسان ها وجود ندارد، گفت:علمای اخلاق راه شناخت آدم‌ بودن انسان ها را در برخورد او با مردم می دانند و هر که نسبت به مردم بی تفاوت باشد، انسان نیست.

سخنران بعثه مقام معظم رهبری ادامه داد: اما انسان کامل کسی است که نه تنها نسبت به مردم بی تفاوت نیست بلکه از نیاز های خودش می زند و به مردم کمک می کند.

راشد یزدی در بیان صفات وقف کنندگان متذکر شد: وقف کنندگان انسان های وارسته ای هستند که از مالشان می گذرند آن ها از مردم، با مردم و برای مردم هستند.

وی در ادامه بیان کرد: متولیان و متصدیان وقف هم کار بسیار مهمی را انجام می دهند و آن خدمت به مردم است.خداوند به حضرت موسی می فرماید که اگر من بنده بودم و خدایی داشتم برای عبادت خدایم به مردم خدمت می کردم.پس خدمت به مردم از اهم کارهاست.

در پایان این مراسم از خدمه‌ی موکب امام رضا در کربلا و در مسیر مشهد، واقفان شهرستان های استان، متولیان امامزاده های استان و خیران استان تجلیل و قدر دانی شد.

فارس

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.