مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی گفت: عرضه زعفران بورس کالا سبب کشف قیمت واقعی این محصول شده و نقش دلالان را بسیار را کمرنگ می‌کند.

عرضه زعفران در بورس کالا سبب کشف قیمت واقعی این محصول شده است

به گزارش قدس آنلاین ، حسین خدادوست  گفت: متوسط ارزش خرید و فروش روزانه بورس در دو استان طی 4 ماهه ابتدای سال جاری 449 میلیارد و 911 میلیون ریال بود.

مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی تعداد خریداران سهم بورس در این ۴ ماهه را 36 هزار و 148 نفر و تعداد سهامداران جدید را یک هزار و 338 نفر عنوان کرد و افزود: تعداد کارگزاری‌ها در معاملات دو بورس در این مدت، 63 ایستگاه معملاتی و 13 شرکت استانی است.

وی بیان کرد: با وجود نگرانی‌ها از نوسات  قیمت، نوع کالا و سنتی بودن معاملات زعفران امکان پوشش ریسک برای تولیدکنندگان و فعالان این بازار وجود ندارد، از این رو بورس کالای ایران درصدد برآمد تا با راه‌اندازی معاات آتی زعفران به  توسعه و رونق این بازار و دغدغه فعالان در راستای مدیریت ریسک نوسانات قیمتی بپردازد.

خدادوست تاکید کرد: ظرفیت انبارهای زعفران به 17.7 تن رسیده است. 

مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی با اشاره به اینکه محل بورس و بورس کالایی عمدتا به منظور کشف قیمت واقعی مورد توجه قرار می‌گیرد، خاطرنشان کرد: بورس حوزه فعالیت کسانی است که خود مستقیما محصولی برای عرضه دارند. 

وی بیان کرد: در مورد بورس زعفران یک مشکل اساسی وجود داشت و آن هم تعیین نماد برای آن بود، با توجه به اینکه کالایی که وارد بورس می‌شود باید از نظر کیفیت قابل رصد باشد و چون این اتفاق برای زعفران رخ نداده بود، بعد از مدت‌ها کار و تلاش موفق شدیم با استفاده از دانش متخصصان در دانشگاه‌ها محدوده کیفیتی از زعفران به دست آوریم.

خدادوست افزود: عرضه زعفران بورس کالا سبب کشف قیمت واقعی این محصول شده و نقش دلالان را بسیار را کمرنگ می‌کند، بورس محل کار افرادی است که خود سرمایه در اختیار دارند.

مدیر بورس اوراق بهادار استان‌های خراسان رضوی و خراسان شمالی آموزش را یک امر بسیار مهم در افزایش استقبال مردم به سرمایه‌گذاری در بورس دانست و تاکید کرد: در سال جاری در بورس منطقه‌ای خراسان رضوی به 144 نفر 22 ساعت آموزش‌های لازم برای ورود به بورس به صورت رایگان ارئه داده شده است.

وی به برگزاری دوره‌های آموزشی اشاره کرد و افزود: بورس منطقه مشهد از سال 81 تاکنون به 20 هزار و97 نفر ساعت دوره‌های آموزش سرمایه‌گذاری در بورس را برای 24 هزار و 893 نفر برگزار کرده است.

خدادوست تاکید کرد: کارگزاری مبین سرمایه در زمینه فرهنگ‌سازی و هدایت درست مردم است، بورس کالا باید فرهنگ‌سازی شود و آن در تربت حیدریه با توجه به محصولات کشاورزی زعفران نیازهای این شهرستان را برطرف می‌کند.

فارس

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.