مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی از افزایش جمعیت حیات وحش منطقه حفاظت شده «جنگل خواجه» خبر داد.

جمعیت حیات وحش منطقه «جنگل خواجه» افزایش یافت
به گزارشقدس آنلاین ، تورج همتی ظهر امروز با حضور در منطقه حفاظت شده «جنگل خواجه» ضمن بررسی روند اجرایی برنامه سرشماری، به تحلیل آمار و تبادل نظر با اعضاء گروه سرشمارنده پرداخت.

مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی در دیدار با محیط‌بانان پاسگاه مرزی محیط‌بانی المتو در منطقه حفاظت شده جنگل‌خواجه، اظهار داشت: بررسی آمار و نتایج حاصل از سرشماری نشان می‌دهد که پس از کاهش آسیب‌های ناشی از خشکسالی در سال‌های پیشین، این منطقه به یکی از زیستگاه‌های مستعد برای حضور گونه‌های قوچ و میش وحشی و آهو تبدیل شده و خوشبختانه این موضوع، روند رو به بهبودی زیستگاه را نوید می‌دهد. 

 همتی تصریح کرد: وجود محدوده امن و مدیریت ورود دام اهلی و همچنین شرایط مناسب جوی و نیز مرمت و بهینه سازی منابع آبی داخل منطقه از عوامل اصلی افزایش چشمگیر جمعیت حیات وحش در این عرصه بوده است.

وی گفت: حدود 6 هزار هکتار از وسعت 37 هزار هکتاری از منطقه حفاظت شده جنگل خواجه را جنگل‌های متراکم پسته وحشی، فراگرفته و این موضوع اهمیت طبیعی این منطقه وسیع را دوچندان می‌کند.
 
مدیرکل محیط زیست خراسان رضوی تصریح کرد: سرشماری پائیزه پستانداران علفخوار خراسان رضوی از ابتدای آبان ماه جاری با هدف برآورد جمعیت حیات وحش، کسب اطلاع از وضعیت زاد و ولد حیوانات، بررسی عوامل تهدید، شناسایی مناطق مستعد برای ارتقا سطح حفاظتی و شناسایی زیستگاه‌های مناسب و مستعد برای احیای جمعیت گونه‌های متنوع پستاندار اجرا می‌شود و تاکنون 5 منطقه تحت مدیریت حفاظت محیط زیست استان سرشماری و پایش شده‌اند.

تسنیم

انتهای پیام

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.