همدان - مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان گفت: تمام دستگاه های اجرایی استان همدان برای برگزاری جشنواره بین المللی تئاتر کودک با تمام توان پای کار هستند.

وحدت دستگاه‌های اجرایی همدان برای برگزاری جشنواره تئاتر کودک

به گزارش قدس آنلاین به نقل از کمیته اطلاع رسانی جشنواره تئاتر کودک ونوجوان در همدان ، مهرداد نادری فر ظهر یکشنبه در بازدید از ستاد برگزاری بیست و ششمین جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان، با بیان اینکه ملت ها با هنر و تمدن زنده می مانند، گفت: این استان تمدن و هنر کهن و والایی دارد و با داشتن مردمانی توانمند با افکاری متعالی بستر را برای برگزاری انواع رویداد های فرهنگی و هنری فراهم کرده است.

نادری فر اظهار کرد: موفقیت هر جامعه در گرو تربیت صحیح فرزندان است؛ به همین دلیل برگزاری برنامه های مختلفی همچون جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان موجب می شود در آینده جامعه ای سالم و عاری از استرس داشته باشیم.

وی با اشاره به اینکه جشنواره تئاتر کودک و نوجوان یکی از جشنواره های مهم هنری در کشور است، یادآور شد: حضور هنرمندان خارجی در همدان فرصتی است تا بتوانیم پیام جشنواره را به کشورهای مختلف جهان منتقل کنیم.

مدیرکل دفتر امور اجتماعی استانداری همدان با بیان اینکه همه دستگاه های اجرایی استان برای برگزاری جشنواره با تمام توان پای کار هستند، گفت: اقدامات و برنامه‌های فرهنگی و اجتماعی تاثیر بسیار گسترده و وسیعی بر جامعه دارد که نمی‌توان برای آن دامنه زمانی و مکانی تعریف کرد؛ اما می‌توان به جرأت گفت برگزای جشنواره تئاتر کودک و نوجوان، تاثیر قابل توجهی بر مخاطبان دارد.

نادری فر با بیان اینکه تئاتر، نگرش و بینش جدیدی به کودکان و نوجوانان منتقل می‌کند، یادآور شد: شعار «کودک، تئاتر و طبیعت» ضرورت جامعه امروز است؛ ما باید تلاش کنیم این پیام را به خانواده ها و جامه منتقل کنیم.

نادری فر افزود: انتخاب این شعار برای جشنواره به هدفمندی بیشتر آن کمک می‌ کند. با توجه به تغییراتی که در سبک زندگی امروز جامعه ایجاد شده باید از تمام ظرفیت جشنواره بین المللی تئاتر کودک و نوجوان استفاده کنیم تا فرهنگ رفتن به طبیعت، برخورد با طبیعت و استفاده از طبیعت را به جامعه آموزش دهیم.

اسلام مبشر شادی است و دین غم و ناراحتی نیست

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری نیز با بیان اینکه جشنواره بین‌المللی تئاتر کودک و نوجوان همدان رویداد بسیار مهمی است، گفت: میزبانی شایسته از هنرمندان خارجی موجب می‌شود تا این هنرمندان با بازگشت به کشورشان فرهنگ، هنر و زیبایی‌های ایران را انتشار داده و سفیران ایران در کشورشان باشند.

آیت الله غیاث‌الدین طه‌محمدی با بیان اینکه اسلام مبشر شادی است و دین غم و ناراحتی نیست، افزود: ایجاد نشاط اجتماعی برای مردم باید حساب‌شده و اصولی باشد تا موجب هدر رفتن وقت مردم نشود.

نماینده مردم همدان در مجلس خبرگان رهبری تأکید کرد: جشنواره فرصت مناسبی برای ارائه تصویر واقعی از فرهنگ، آداب و رسوم اصیل و غنی اسلامی ایرانی است. میزبانی شایسته از هنرمندان خارجی موجب می‌شود تا این هنرمندان با بازگشت به کشورشان فرهنگ، هنر و زیبایی‌های ایران را انتشار داده و سفیران ایران در کشورشان باشند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.