عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس اعتقاد دارد اروپایی ها در مواجه با توافقنامه برجام اختیار چندانی ندارند و دنباله رو سیاست های آمریکایی هستند.

بدعهدی اروپایی‌ها، زمینه‌ساز اجرای گام چهارم کاهش تعهدات برجامی است

قدس آنلاین: عزت الله یوسفیان ملا در خصوص انفعال کشورهای اروپایی در مواجهه با برجام و نزدیک شدن زمان اجرای گام چهارم گفت: اروپایی ها در مواجه با توافقنامه برجام اختیار چندانی ندارند و دنباله رو سیاست های آمریکایی هستند.

نماینده مردم آمل و لاریجان در مجلس شورای اسلامی در این راستا اظهار کرد: این مهم در حالیست که آمریکایی ها اعتنایی به آنها نمی کنند لذا می توان به عنوان مثال گفت که خروج یکجانبه کاخ سفید از برجام بیانگر همین امر است.

وی با اشاره به اینکه اروپایی ها دلشان می خواهند روی پای خودشان بایستند اما قدرت و اختیار در عرصه سیاسی و اقتصادی ندارند، ادامه داد: این مهم در حالیست که حتی شرکت های اروپایی که دولت های آنها طرف های برجامی هستند از آمریکایی ها هراس دارند و گوششان به صحبت های مقامات خودشان بدهکار نیست لذا از کشورمان خارج شدند.

این نماینده مردم در مجلس دهم با تاکید بر اینکه اروپا در برجام سرش بی کلاه ماند زیرا استقلال ندارد، تصریح کرد: طبق ضرب المثلی "اروپایی ها هم چوب خوردند، هم جارو"؛ در واقع اروپایی ها در مقابل افکار عمومی دنیا متهم به بدعهدی شده اند و همچنین به دولت های مختلف نشان دادند که نمی تواند استقلال داشته باشند از این رو مذاکره با آنها ضریب اطمینان ندارد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: بر این اساس باید گام چهارم را بر اساس سیاست های کلی نظام به طور جدی اجرایی کنیم تا منافع ملی محقق شود.

منبع: خانه ملت

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.