معاون فرهنگی و رسانه‌ای اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی خراسان رضوی گفت: در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد پنج ناشر با فعالیت تخصصی در حوزه ایثار، شهادت و دفاع مقدس ۷۰۰ عنوان کتاب عرضه کردند.

عرضه ۷۰۰ عنوان کتاب با موضوع دفاع مقدس در نمایشگاه کتاب مشهد

به گزار ش قدس آنلاین ، افشین تحفه گر روز یکشنبه  افزود: سوره مهر، شهید کاظمی، ملک اعظم، ستاره‌ها و صریر پنج ناشر تخصصی حوزه دفاع مقدس هستند که در این دوره از نمایشگاه حضور دارند.

وی نشر ستاره‌ها و صریر را از جمله انتشارات داخلی استان خراسان رضوی عنوان کرد و اظهار داشت: سایر انتشارات حاضر در این نمایشگاه نیز آثاری با موضوع دفاع مقدس و شهادت ارائه کرده‌اند اما این پنج ناشر فعالیت تخصصی در این زمینه داشته‌اند.

معاون فرهنگی بنیاد شهید و امور ایثارگران خراسان رضوی نیز گفت: سال‌های قبل این بنیاد به نمایندگی از نشر شاهد تهران در نمایشگاه کتاب شرکت می‌کرد اما امسال این اقدام میسر نشد.

جواد حامدزاده علت عدم حضور نشر تخصصی شاهد در این دوره از نمایشگاه کتاب مشهد را مشکلات مالی عنوان کرد.

معاون ادبیات و تاریخ اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان رضوی نیز گفت: این اداره کل و انتشارات وابسته به آن امسال فقط کتاب "عقاب کردستان" را زیر چاپ برده و کتاب‌هایی همچون "جنون مجنون"، "از بیرجند تا چزابه"، "بعد از اینکه شهید شدم" و "راز چشمان غدیر" طی سال‌های گذشته به همت این اداره کل منتشر شده که برخی از آنها امسال چاپ مجدد شده است.

جعفر عشقی افزود: اداره کل حفظ و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و انتشارات وابسته به آن در مجموع ۴۰ عنوان کتاب با موضوع ایثار و شهادت و دفاع مقدس در بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب مشهد عرضه کرده است.

بیست و یکمین دوره نمایشگاه کتاب مشهد با حضور ۷۳۰ ناشر از سراسر کشور و ۲۵ ناشر و ۸۰ نمایندگی ناشران بین‌المللی در محل دایمی نمایشگاه بین‌المللی این شهر برپاست که در بخش داخلی این نمایشگاه ۲۰۰ هزار عنوان کتاب و در بخش بین‌المللی آن نیز ۲۰ هزار عنوان کتاب ارایه شده است.  

این نمایشگاه که از هشتم آبان ماه برپا شده است تا پانزدهم آبان دایر است.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.