مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: ورود زائران افغانستانی به جمهوری اسلامی ایران جهت عزیمت به مشهد مقدس و عتبات عالیات برای شرکت در مراسم اربعین حسینی نسبت به سال گذشته ۷۸ درصد افزایش داشته است.

ورود زائران افغانستانی اربعین حسینی به ایران ۷۸ درصد افزایش یافت

به گزارش قدس آنلاین ، ابراهیم نصری روز یکشنبه  افزود: طرح جا به جایی و ساماندهی ورود زائران اربعین حسینی (ع) تبعه کشور افغانستان  از ۱۲ مهرماه شروع و تا پایان روز هفتم آبان ماه ادامه داشت که طی این مدت بیش از  ۳۹ هزار زائر افغانستانی از مرز زمینی دوغارون به وسیله ۸۵۱ دستگاه اتوبوس به مقصد مشهد، شلمچه و مهران جا به جا شدند.

وی ادامه داد: امسال با تشکیل ستاد حمل و نقل اربعین حسینی(ع) در شهرستان تایباد و استقرار این مجموعه در پایانه مرزی دوغارون و هم افزایی با سایر دستگاه‌های مرتبط شامل فرمانداری تایباد، پایانه مرزی دوغارون، اداره کل امور اتباع و مهاجرین خارجی، سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و مشارکت موثر مدیران عامل شرکت‌های مسافربری، تدابیر و تمهیدات لازم در تامین ناوگان مورد نیاز جهت انتقال سریع زائران تبعه افغانستان اتخاذ شد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده ای خراسان رضوی گفت: با وجود برنامه ریزی انجام شده در حوزه حمل و نقل می توان به عدم وجود اطلاعات و آمار دقیق از میزان ورود زائران و همچنین زمان دقیق  ورود آنان به عنوان چالشی اساسی اشاره کرد که امید است سال آینده از طریق دستگاه‌های متولی این نقیصه بر طرف شود.

نصری افزود: با وجود افزایش چشمگیر زائران نسبت به سال قبل و محدودیت ناوگان اتوبوسی شهرستان تایباد با استفاده از ظرفیت ناوگان سایر شهرستان‌های همجوار خدمات بهتری نسبت به سال قبل در پایانه مرزی دوغارون به زائران افغانستانی اربعین امام حسین(ع)  ارائه شد.

پایانه مرزی دوغارون در شهرستان تایباد به عنوان تنها گذرگاه رسمی کشور در نقطه صفر مرزی ایران و افغانستان واقع است که به طور میانگین در طی سال روزانه سه هزار و ۵۰۰ نفر از این معبر رفت و آمد می‌کنند و در ایام اربعین نیز این مسیر محل تردد زائران افغانستانی است.

ایرنا

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.