۱۳ آبان ۱۳۹۸ - ۰۵:۴۵
کد خبر: 676806

 برخی شعارها وجود دارند که تنها یک روز پس از مطرح شدنشان از یادها می‌روند و در مقابل برخی شعارها وجود دارند که سال‌های سال در اذهان ملت‌ها نقش می‌بندند و هرگز از زبان آن‌ها نمی افتند.

چرا باید «مرگ بر آمریکا» بگوییم؟

جواد فراهانی/

 برخی شعارها وجود دارند که تنها یک روز پس از مطرح شدنشان از یادها می‌روند و در مقابل برخی شعارها وجود دارند که سال‌های سال در اذهان ملت‌ها نقش می‌بندند و هرگز از زبان آن‌ها نمی افتند. نمونه این شعارها که با وجود گذشت چند دهه همچنان در عمق جان امت اسلامی جای دارد و تا تحقق نهایی آن ادامه خواهد یافت، شعار «مرگ بر آمریکا» نزد ملت ایران و دیگر ملت‌های آزاده جهان است؛ شعاری که دشمنی و کینه توزی آمریکا علیه ملتی را به نمایش می‌گذارد که برای دوره‌های طولانی ثروت‌هایش را غارت کرده و نه فقط علیه آن، بلکه علیه تمام مردم دنیا مرتکب جنایت شده است.

امام خمینی(ره) آمریکا را شیطان بزرگ نامید؛ چراکه می‌دانست این کشور یعنی کسانی که براین کشور حکومت می‌کنند، چگونه کشورهای مختلف را به بازی می‌گیرد و دولت‌های منتخب و دموکرات آن را براندازی می‌کند. چراکه می‌دانست این کشور چگونه با استفاده از حربه اقتصادی به دنبال براندازی دولت هایی است که تسلیم خواسته هایش نمی شوند و مردم این کشورها را علیه دولت خود تحریک می‌کند. اعترافات «جان برکنز» اقتصاددان آمریکایی دخیل در بسیاری از جنایت‌های آمریکا توضیح می‌دهد که این کشور چگونه از سازمان‌های مالی جهانی مانند بانک تجارت جهانی و صندوق بین‌المللی پول برای بازی با اقتصاد کشورها با هدف تسلیم کردن آن‌ها در مقابل خود بهره می‌برد و با راه اندازی جنگ در دوره‌های مختلف جان میلیون‌ها انسان بیگناه را گرفته است.

با وجود آنکه بیش از ۲۵۰ سال از زمان تشکیل کشور آمریکا نمی گذرد، اما این کشور بیش از ۹۳ درصد از عمر خود یعنی ۲۲۲ سال را به جنگ‌های مختلف علیه دیگر کشورها و اشغالگری در سراسر جهان سپری کرده است. بیش از ۱۰۰ جنگ و تجاوز که برخی از آن تا حد جنایت جنگی فاجعه آفرین بوده و این نشان می‌دهد که این کشور بر اساس فهرستی که در ذیل می‌آید، جنایتکارترین و متوحش ترین کشور در جهان است:

۱-      نیروهای آمریکایی در سال ۱۸۳۳ به نیکاراگوئه و ۱۸۵۵ به اروگوئه و کانال پاناما حمله کردند و در سال ۱۸۸۸ وارد پرو شدند.

۲-      سال ۱۸۴۶ و ۱۸۴۸ بخش هایی از سرزمین‌های مکزیک را اشغال و به آمریکا ملحق کردند که امروز با نام ایالت‌های تگزاس، کالیفرنیا و نیومکزیکو شناخته می‌شوند.

۳-      سال ۱۸۷۳ نیروهای آمریکایی به کلمبیا حمله ور شدند و چند سال علیه این کشور عملیات نظامی انجام دادند.

۴-      به ترتیب در سال‌های ۱۸۸۸، ۱۸۹۱ و ۱۸۹۴ وارد کشورهای هایتی، شیلی و نیکاراگوئه برای دومین بار شدند و سال ۱۸۹۸ پس از محاصره کوبا خلیج گوانتانامو را اشغال و آن را به زندانی برای مسلمانان در شرایطی وحشیانه و غیرانسانی تبدیل کردند.

۵-      این کشور از ۱۹۰۱ تا به امروز به دخالت نظامی، اشغالگری و دخالت در امور داخلی کشورهای قاره آمریکا ادامه داده و چندین بار علیه کشورهای نیکاراگوئه، کلمبیا، اروگوئه، پاناما، هندوراس، کوبا، ونزوئلا و... جنگ و یا کودتا کرده و برخی از این کشورها را اشغال کرده است.

۶-      سال ۱۹۱۱ انتفاضه مرمی علیه آمریکا در فلیپین را سرکوب و در سال ۱۹۱۲ علیه چین دخالت نظامی کرد.

۷-      سال ۱۹۱۴ تفنگداران آمریکایی با انجام عملیات هلی برن وارد هایتی شدند و به بهانه بازگرداندن طلب خود بانک مرکزی این کشور را سرقت کردند.

۸-      سال ۱۹۱۸ در جنگ جهانی اول مشارکت داشته و علیه روسیه دخالت نظامی انجام داد. سال ۱۹۲۲ نیز علیه ترکیه دخالت نظامی کرد و نیروهای آن وارد السالوادور شدند.

۹-      سال ۱۹۲۴ علیه چین جنگ به راه انداخت و سال ۱۹۳۲ این کشور را اشغال کرد و سال ۱۹۴۵ و در پایان جنگ جهانی دوم با بمباران اتمی هیروشیما و ناکازاکی در ژاپن ۲۲۰ هزار نفر را به کام مرگ کشاند.

۱۰-    در سال‌های ۱۹۴۷ و ۱۹۵۰ به یونان، فلیپین و پورتوریکو حمله و در جنگ میان دو کره شرکت کرد.

۱۱-    همچنین سال ۱۹۵۲ با دخالت در ایران علیه دولت مصدق کودتا به راه انداخت و شاه پهلوی را به ایران بازگرداند.

۱۲-    سال ۱۹۵۸ به لبنان حمله کرد و در سال ۱۹۶۱ نیروهای آمریکایی «خلیج خوک ها» در کوبا را اشغال کردند.

۱۳-    سال ۱۹۶۲ جان کندی رئیس جمهور وقت آمریکا کوبا را از دریا و هوا محاصره کرد تا شوروی را به انتقال موشک‌های هسته ای اش از این جزیره مجبور کند.

۱۴-    سال ۱۹۶۵ تا ۱۹۶۸ با ارتکاب فجیع ترین جنایت نه فقظ ضد بشری بلکه علیه تمام گیاهان و حیوانات و استفاده از گازهای سمی جنگی را علیه ویتنام به راه انداخت که با وجود  تمام این جنایت‌ها و استفاده از مدرن ترین تسلیحات شکستی تاریخی را متحمل شد

۱۵-    سال ۱۹۷۰ به کامبوج حمله کرد و با براندازی «امیر سیهانوک» که در جنگ ویتنام اعلام بی طرفی کرده بود، حکومت در این کشور را به فردی ضعیف و تابع خود تحویل داد.

۱۶-    سال ۱۹۷۳ ثبات شیلی را برهم زد و «سلوادور اللیندی» رئیس جمهور ضدآمریکایی آن را ترور و حکومتی دیکتاتوری و نظامی را در آنجا تشکیل داد

۱۷-    ۱۹۸۰ دونالد ریگان قدرت را در دست گرفت و پروژه جنگ ستارگان را مطرح کرد و کمک‌های مالی و نظامی گسترده ای را از رژیم صهیونیستی به عمل آورد.

۱۸-    سال ۱۹۵۱ موشک‌های خود را در اروپا مستقر کرد و ۱۹۸۳ علیه ایران عملیات نظامی انجام داد. سال ۱۹۸۸ به لیبی و هندوراس حمله کرد و سال ۱۹۸۹ هواپیمای مسافربری ایران را برفراز آب‌های خلیج‌فارس هدف قرار داد و ۲۹۰ سرنشین آن را به شهادت رساند.

۱۹-    در سال‌های ۱۹۹۱ تا ۱۹۹۹ به کشورهای عراق، بوسنی، سومالی و سودان تجاوز نظامی کرد و با توسل به خشونت علیه غیرنظامیان، کشور سومالی را اشغال کرد.

۲۰-    سال ۲۰۰۱ تحت حمایت ناتو به یوگوسلاوی حمله و طی ۷۸ روز بمباران مستمر موجب فروپاشی این کشور شد.

۲۱-    سال ۲۰۰۱ به بهانه مقابله با سازمان القاعده به افغانستان حمله و آن را اشغال کرد، اما بعدها مشخص شد که آمریکا خود این گروه تروریستی را تجهیز کرده است.

۲۲-    سال ۲۰۰۳ بدون هیچ مجوزی از سازمان ملل عراق را اشغال کرد و سال ۲۰۱۱ پس از انقلاب مردم لیبی علیه قذافی و سرنگونی او، به این کشور تجاوز نظامی کرد.

۲۳-    سال ۲۰۱۱ از گروه‌های تروریستی مسلح در سوریه با هدف براندازی دولت قانونی این کشور حمایت کرد و سال ۲۰۱۴ در سقوط شهر موصل عراق به دست تروریست‌ها نقش اساسی را ایفا و تسلیحات مورد نیاز تروریست‌ها در این کشور را فراهم کرد.

۲۴-    از سال ۲۰۱۵ تاکنون در جنگ ائتلاف متجاوز سعودی علیه یمن مشارکت داشته و سال ۲۰۱۸ رهبری تجاوز سه گانه آمریکا، انگلیس و فرانسه به سوریه را برعهده داشت.

۲۵-    سال‌های متمادی ظالمانه ترین تحریم‌ها را علیه جمهور اسلامی ایران وضع کرده و سال ۲۰۱۸ با خروج از توافق بین المللی هسته ای و تشدید تحریم‌ها درصدد شوراندن مردم علیه نظام جمهوری اسلامی و براندازی آن برآمد.

۲۶-    سال ۲۰۱۹ با حمایت از کودتاچیان ونزوئلا برای اشغال این کشور اعلام آمادگی کرد و اکنون دونالد ترامپ آشکارا اعلام کرده است به دنبال استخراج و تصاحب نفت سوریه است.

براین اساس آیا می‌توان گفت که تمام این ملت‌ها اشتباه کرده اند و حق با آمریکا بوده و شعار «مرگ بر آمریکا» و «آمریکا شیطان بزرگ است» شعاری نادرست است!؟ هرگز؛ چراکه تاریخ سیاه آن ننگی بر دامن بشریت است و دنیا جز با نابودی این رژیم متجاوز جنایتکار روی صلح و ثبات را نخواهد دید.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.