گرگان- به رغم هشدارهای هواشناسی درباره وقوع بارش‌های شدید اما بسیاری از خیابان‌ها و معابر شهرهای استان گلستان از نوکنده و بندرگز تا گرگان و سایر شهرهای استان دچار آبگرفتگی شدند و در برخی شهرها شدت آبگرفتگی سبب تعطیلی مدارس شد.

باران در گلستان کولاک کرد/ اراضی کشاورزی و منازل مسکونی آسیب دیدند

قدس آنلاین-گروه استان ها: بارش های سیل آسا در استان گلستان موجب آبگرفتگی معابر شهری، انسداد راه های روستایی؛ تخریب برخی از خانه های روستائیان و هم چنین خسارت به اراضی کشاورزی شد.

طغیان رودخانه های نوکنده در شهرستان بندرگز و گلوگاه در استان مازندران باعث شد تا آسفالت جاده در برخی مناطق تخریب و تردد در مسیر نوکنده - گلوگاه مسدود شود.

بارش ۱۶۴ میلیون متر مکعب  در این استان بنا بر اعلام سازمان هواشناسی  با انسداد راه های ارتباطی  و اختلال در روند زندگی روزمره مردم گرگان، نوکنده و آق قلا همراه بود.

سیلاب که به همراه خود شاخ و برگ و تنه ها بسیاری از درختان را به جاده های ارتباطی منتقل کرده است در مسیر هایی از جمله جاده گلوگاه به بندرگز نه تنها اراضی کشاورزی را تخریب کرده است بلکه تردد در این مسیر را با اخلال همراه کرد.

طغیان رودخانه نوکنده هم چنین به شبکه اصلی آبرسانی این شهر خسارت وارد کرد و موجب شد تا ساکنان این منطقه با کاهش فشار و قطع آب مواجه شوند.

در آق‌قلا نیز به سبب طغیان رودخانه، علاوه بر مسدود شدن جاده بزرگراهی گرگان به آق‌قلا، رواناب به بخش‌هایی از مناطق مسکونی وارد شد و سقف برخی از واحد های مسکونی را آوار کرد.

خسارات برآورد نشده است

در همین حال مدیرکل دفتر مدیریت بحران استان گلستان با بیان اینکه بارش های روز گذشته خسارات بسیاری به جاده‌های اصلی و روستایی استان بویژه در غرب استان وارده کرده است اظهار کرد: در شهر گرگان و نوکنده به برخی از منازل و ساختمان‌ها آسیب جدی وارد شده اما هنوز برآورد دقیقی در خصوص خسارات وارده در دست نیست.

سیدرضا قادری با بیان اینکه بارش در مناطق سیل‌زده این استان به ویژه در شهرهای آق‌قلا و گمیشان خسارتی به همراه داشت ادامه داد: منازلی که دچار آسیب شده اند برای جبران خسارت مالکان باید با مستندات به شهرداری مراجعه نمایند تا از طریق شرکت‌های بیمه طرف قرارداد بتوانند مبلغ و میزان خسارت‌های وارده را دریافت کنند.

وی یادآور شد: همچنین مالکان منازلی که سقف ساختمان‌های آنان به علت بارش باران و آبگرفتگی دچار خسارت شده می‌توانند با مراجعه به جمعیت هلال احمر شهرهای محل سکونت، نسبت به دریافت پلاستیک‌های ضخیم برای جلوگیری از خسارت بیشتر به صورت موقت اقدام کنند تا در کوتاه‌ترین زمان ممکن پس از بهتر شدن شرایط جوی به تعمیر اساسی بپردازند.

امدادرسانی ادامه دارد

در همین راستا مدیرعامل جمعیت هلال احمر گلستان نیز از ادامه امداد رسانی به خانوده های سیل زده خبر داد.

محمدعلی هروی با بیان اینکه تعداد ۲۴ تیم متشکل از ۹۲ نجاتگر کار امداد رسانی در منطقه را بر عهده گرفتند بیان کرد: در این راستا ضمن توزیع پلاستیک برای پوشش سقف های منازل در معرض آبگرفتی به تعداد ۴۵۷ نفر از مردم درگیر با سیلاب امدادرسانی شد.

وی بیشترین امداد رسانی را به مردم مناطق شهرستان های گرگان، بندرگز و آق قلا اعلام کرد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.