همدان- مدیر پدافند غیرعامل سازمان جهاد کشاورزی استان همدان گفت: پدافند غیرعامل دفاعی غیرنظامی است شامل اقدام‌هایی است سلاح نیازمند نیست و این روش دفاع مانع از ایجاد خسارت مالی به امکانات موجود و انسان می‌شود.

۱۰۵ هزار قطعه طیور در همدان واکسینه شدند

به گزارش خبرنگار قدس آنلاین، احد ظفری بعد از ظهر یکشنبه دررزمایش پدافند غیر عامل درباره بیماری‌های مشترک بین انسان ودام مانند (نیوکاسل وتب مالت) که با همکاری با دامپزشکی وجهاد کشاورزی در روستای گل‌کهریز شهرستان همدان برگزار شد، افزود: برگزاری پدافند غیرعامل در حوزه دامپزشکی مانند سم‌پاشی و واکسینه کردن طیور و محیط زیست زندگی دام‌ها نقش مهمی در پیشگیری از گسترش بیماری‌های مشترک بین انسان دام مانند تب برفکی، برونشیت، آنفولانزای مرغی و غیره دارد.

مدیر بحران و مخاطرات جهاد کشاورزی استان همدان تاکید کرد: همچنین از دامداران و پرورش‌دهندگان طیور تقاضا داریم تا دام‌ها و نهادهای دامی خود را از مکان‌های مشخص و شناخته شده خریداری کنند تا مشکلاتی بعدی را در حوزه  نگهداری دام و طیور برای آنها ایجاد نکند.

در این مراسم خانم سمیه بیات معاون دامپزشکی شهرستان همدان هم با اشاره بر اینکه یکی از وظایف محوله دامپزشکی همدان  کنترل و پیشگیری از  بیماری دام‌ها و طیور در مقابل بیماریهای مانند زئونوز و غیره است افزود: در طرح واکسیناسیون طیور بومی همدان امسال و تاکنون ۱۰۵ هزار قطعه طیور در مقابل بیماری نیوکاسل واکسینه شدند همچنین برای پیشگیری از شیوع بیماری آبله هم سم‌پاشی امکان مرتبط اجرایی شده است.

حسین فضلی رئیس جهاد کشاورزی شهرستان همدان هم گفت: پدافند غیرعامل نقش موثری در افزایش کمی و کیفی تولید و پایداری محصولات کشاورزی دارد که این روش دفاعی با  کنترل آفات‌های نباتی و دامی اجرایی می‌شود. در این حوزه افزون بر استفاده سم پاشی و واکسینه کردن آموزش هم نقش تاثیرگذاری دارد.

 وی ادامه داد: اکنون طرح پدافند غیر عامل در روستای گل‌کهریز شهرستان همدان در حال اجرا است که در قالب آن اماکن دامی سم‌پاشی و طیور بومی نیز واکیسنه می‌شوند. 

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.