گیلان- فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه کمک به مردم سراوان اولویت مسئولین است، گفت: حل معضل پسماند اولین مطالبه مسئولین استانی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان بود که در همین راستا ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت که ۲۳۰ میلیارد تومان آن برای زباله سوز است.

کمک به مردم سراوان اولویت مسئولین است

به گزارش قدس آنلاین به نقل از روابط عمومی فرمانداری گیلان ،میرشمس مومنی‌زاده در جلسه ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان ضمن قدردانی از شکیبایی و همکاری مردم سراوان طی سه دهه گذشته، اظهار کرد: بین مسئولین و مردم فاصله‌ای وجود ندارد و نیازی هم به پنهان کاری وجود ندارد، معتقدیم که باید با مردم صادق و رو راست باشیم.

فرماندار شهرستان رشت افزود: معضل پسماند سراوان که امروز ما وارثش هستیم، بیش از ۳۰ سال پیش ایجاد شده و هر ساله هم بر عمق و حجم مشکل افزوده شد اما ما به عنوان مسئولین وقت وظیفه داریم در جهت حل مشکل تلاش کنیم.

مومنی‌زاده با اشاره به کم توجهی مسئولین ادوار در خصوص دفن زباله، گفت: اگر به دفن بهداشتی زباله در سال ۱۳۶۰ و پس از آن توجه می‌شد، با شرایط بحرانی اکنون مواجه نمی‌شدیم. در حال حاضر باید مشکل را بنیادی حل کنیم و قطعا تغییر مسئول، شخص و مدیر چاره کار نیست.

وی با بیان اینکه اکنون اراده لازم برای حل معضل سراوان در مسئولین وجود دارد، گفت: طی ۳۰ سال گذشته هرگز چنین حساسیت و جدیتی نسبت به حل معضل پسماند وجود نداشت. در کشور هزار میلیارد تومان اعتبار برای مدیریت پسماند در نظر گرفته شد که این امر خود دستاورد بزرگی است.

فرماندار شهرستان رشت بیان کرد: حل معضل پسماند اولین مطالبه مسئولین استانی در سفر اخیر رئیس جمهور به استان بود که در همین راستا ۳۱۴ میلیارد تومان اعتبار به این امر اختصاص یافت که ۲۳۰ میلیارد تومان آن برای زباله سوز است.

مومنی‌زاده با اشاره به اقدامات عمرانی انجام گرفته برای ساکنین سراوان، تصریح کرد: کمک به مردم سراوان اولویت مسئولین است و در حال حاضر تلاش شده تا با توسعه زیرساخت‌های عمرانی، بهداشتی و درمانی، آب و برق، آسفالت در سراوان کیفیت زندگی را برای مردم بهتر کنیم.

وی با اشاره به احداث تصفیه خانه شیرآبه در سراوان، گفت: ساخت تصفیه خانه سرعت خوبی دارد که باید ادامه یابد و همچنین تجهیزات لازم هم باید به سایت زباله منتقل شود. فاز بعدی هم آغاز عملیات اجرایی تاسیس زباله سوز خواهد بود.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.