فرماندار مشهد گفت: در انتخابات سال جاری ، دقت در نظارت بر مدارک کاندیداها به‌طور ویژه دنبال می‌شود.

افزایش نظارت بر مدارک کاندیداهای انتخابات در سال جاری

به گزارش قدس آنلاین، سید محمدرضا هاشمی  گفت: در حوزه انتخابات ، مجموعه وزارت کشور و فرمانداری‌ها وظایف خاص خود را دارند و ما هم علاوه بر وظایف نظارتی که بر دستگاه‌های دیگر برعهده داریم ،   دو وظیفه ذاتی دیگر را نیز دنبال می کنیم.

فرماندار مشهد با بیان اینکه یکی از وظایف ما برقراری امنیت داخلی است، اظهار کرد: فرمانداران به‌عنوان رؤسای شورای تأمین هر استان به ارکان اصلی شهرستان‌ها مکلف به اجرای امنیت هستند.

وی تاکید کرد: شهرستان مشهد هم به‌دلیل وجود بارگاه امام رضا علیه السلام و داشتن مجاوران فهیم و وفاق و همدلی که بین همه مسؤولان وجود دارد، از امنیت نسبی برخوردار است.

هاشمی خاطرنشان کرد: هر وزارتخانه‌ای وظیفه‌ای دارد اما وظیفه انتخابات برای هیچ وزارتخانه‌ای نیست، اما فرمانداری‌ها به‌عنوان رؤسای شورای تأمین، وظیفه اجرای انتخابات را دارند.

فرماندار مشهد با اشاره به برگزاری جلسات ستاد انتخابات، یادآور شد: کمیته‌های شش‌گانه انتخابات ابلاغ و جلسات آن نیز به‌طور مرتب برگزار شد.

وی با تاکید بر اینکه نقاط قوت و ضعف انتخابات گذشته شناسایی شده است، بیان کرد: به نقاط ضعف هم نگاه ویژه‌ای شده و سعی در رفع کمبود و آسیب‌ها داشتیم.

هاشمی از شروع روند ثبت‌نام انتخابات در دهم آذرماه خبر داد و گفت: از همین جا اعلام می‌کنم بستر برای ثبت نام فراهم است، کمیته‌ها فعالیت‌های خود را انجام دادند، کمیته پشتیبانی، امنیت، استعلام و دیگر کمیته‌ها مشغول فعالیت هستند.

فرماندار مشهد اظهار کرد: در برخی جاها قانون قابل تفسیر است، مثلا بانک سه ضامن برای وام می‌خواهد و ممکن است با مساعدت این قانون تغییر کند، اما در تنها جایی که قانون قابل تفسیر توسط ما نیست در انتخابات است، ما مکلف به اصل بی‌طرفی برای انتخابات هستیم.

وی متذکر شد: بنایی بر این نیست که آخرت خود را برای دنیای کسی به فروش بگذارم، رهبری در خصوص رأی مردم فرمودند «حق الناس»، رأی مردم امانت است و ما قول می‌دهیم از رأی مردم مراقبت کنیم رعایت قانون، اصل بی‌طرفی و رعایت حق الناس هدف ماست.

هاشمی یادآور شد: مشارکت حداکثری مردم دسیسه‌های دشمنان را نقش بر آب می‌کند و ما به‌دنبال آن هستیم.

فرماندار مشهد با اشاره به برگزاری انتخابات در دوره‌های گذشته، اظهار کرد: در دوره‌های قبل همه تلاش کردند اما من مکلف به پاسخگویی دوره ماموریت خودم هستم، در این دوره دقت در انتخابات برای نظارت بر مدارک کاندیداهای انتخابات به‌طور ویژه دنبال می‌شود.

وی افزود: اکنون دوره آموزشی برای مسؤول کمیته‌ها گذاشتیم، قبلا ۱۵ منطقه بود و در سال جاری ۱۹ منطقه داریم، شعب را سرشکن و حجم را کم کردیم، افراد مسؤول مناطق را توجیه کردیم که ما مکلف به اجرای قانون هستیم هر کسی هر تفکری دارد برای خودش مورد احترام است، اما ما مکلف به اجرای قانون هستیم و قول می‌دهیم قانون انتخابات رعایت شود.

هاشمی تاکید کرد: مشهد همیشه دارای افتخارات بسیار خوبی بوده است و امیدواریم مردم با مشارکت حداکثری بار دیگر در این انتخابات افتخارآفرینی کنند.

فرماندار مشهد با بیان اینکه ما آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی را داریم، گفت: ما به‌عنوان فرمانداری به‌صورت مکتوب به وزارت اعلام آمادگی کردیم که آمادگی برگزاری انتخابات الکترونیکی در همه حوزه‌های مشهد را داریم، اما برگزاری این انتخابات به‌صورت الکترونیکی هنوز قطعی نیست.

وی بیان کرد: اگر مجموعه دوستان در وزارتخانه موافقت کنند، این امر برای برگزاری انتخابات تسهیل‌کننده‌تر است، شاید ابتدای مراجعه مردم، سختی کار بیشتر شود اما در نتیجه‌گیری تأثیر بهتری دارد.

هاشمی گفت: ما برای نوکری مردم آمده‌ایم و به‌دنبال رضایت مردم هستیم، هر قدر این رضایت بیشتر شود دسیسه‌ها و توطئه‌های دشمن کمتر می‌شود و ما پیروز می‌شویم.

فرماندار مشهد خاطرنشان کرد: بالاترین سرمایه نظام همین اعتماد مردم است و باید به مردم این اعتماد را بدهیم که در انتخابات اصل بی‌طرفی را رعایت می‌کنیم.

وی اظهار کرد: امسال در ۱۰ روز آخر ماه صفر ۵ میلیون زائر داشتیم، ۵۰۰ هزار زائر پیاده به مشهد وارد شدند و به لطف خدا کوچک‌ترین مشکلی در این زمینه ایجاد نشد.

هاشمی ادامه داد: بحث سلامت زائران برای ما بسیار مهم بود و ۱۲۴ تیم بهداشتی را برای نظارت از آشپزخانه‌ها، موکب‌ها و ایستگاه‌های صلواتی بسیج کردیم.

فرماندار مشهد متذکر شد: بیش از ۵۵۰ هزار نفر در اقامتگاه‌های رسمی و غیررسمی مانند تکایا و مساجد اسکان داشتند.

وی بیان کرد: امسال دغدغه وسیله نقلیه برای بازگشت زائران وجود داشت چرا که ورود زائران تدریجی اما خروج یک باره بود و ظرف ۴۸ ساعت ۲ هزار اتوبوس را مدیریت کردیم.

منبع: فارس

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.