دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بار دیگر با دخالت در امور سیاسی انگلیس از نخست وزیر و رهبر حزب برگزیت خواست تا با یکدیگر متحد شوند.

 دخالت دوباره ترامپ در امور سیاسی انگلیس

قدس آنلاین؛ به نقل از رویترز، دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا روز یکشنبه از بوریس جانسون نخست وزیر و نایجل فاراژ رهبر حزب برگزیت خواست تا برای محافظت از پیمان تجاری آمریکا-انگلیس پس از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، با یکدیگر متحد شوند.

ترامپ در جمع خبرنگاران در کاخ سفید گفت: بوریس جانسون و فاراژ هر دو دوستان من هستند ولی جانسون در شرایط کنونی، فرد مناسبی برای اداره امور است.

فاراژ روز یکشنبه تاکید کرده است که برای تصاحب کرسی در پارلمان انگلیس در انتخابات ۱۲ دسامبر شرکت نخواهد کرد و به جای آن همه تمرکز خود را برای مقابله با توافق برگزیت که بین جانسون و اتحادیه اروپا حاصل شده، معطوف خواهد کرد.

پس از مخالفت پارلمان انگلیس با توافق برگزیت بین لندن و بروکسل، جانسون که وعده داده بود تا پایان اکتبر با توافق یا بدون توافق از اتحادیه اروپا خارج خواهد شد، خواستار برگزاری انتخابات زودهنگام ۱۲ دسامبر یعنی ۲۱ آذرماه شد.

جانسون پس از شکست های متوالی طی هفته های اخیر، سرانجام به یک پیروزی کم سابقه در پارلمان دست یافته و نمایندگان مجلس عوام با ۴۳۸ رای موافق در برابر ۲۰ رای مخالف با این درخواست موافقت کرده‌اند. این طرح اکنون باید در مجلس اعیان به تصویب برسد.

وی در پاسخ به این سئوال که از کدام یک از رهبران انگلیس حمایت می کند، گفت: من هر دو را دوست دارم. تصور می کنم بوریس فرد مناسبی در شرایط کنونی است. هر دو دوست من هستند. به نظر من نایجل و بوریس باید با یکدیگر متحد شوند.

ترامپ افزود: خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا باید به گونه‌ای برنامه ریزی شود که تجارت بین بریتانیا و ایالات متحده را تسهیل کند.

ترامپ هفته گذشته نیز در امور سیاسی انگلیس دخالت کرد و گفت: جرمی کوربین رهبر حزب کارگر در صورت پیروزی در انتخابات انگلیس، برای این کشور بسیار بد خواهد بود.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.