گیلان- شهردار رشت گفت: احداث زباله سوز سراوان جزء برنامه‌های آتی است که ساختمان آن به ۱۰۰ میلیارد تومان و تجهیزات داخل هم به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و عملیات اجرایی آن نیز دو سال زمان می‌برد.

عملیات اجرایی زباله سوز سراوان دو سال زمان می‌برد

به گزارش قدس آنلاین به نقل از شهرداری رشت ، ناصر حاج محمدی در جلسه ساماندهی سایت تخلیه زباله سراوان که با حضور تعدادی از اهالی منطقه سراوان در فرمانداری رشت برگزار شد، با بیان اینکه اقدامات پیش بینی شده شامل دو بخش آنی و آتی است، اظهار کرد: در حال حاضر فرآیند ساخت تصفیه خانه شیرآبه شروع شده و اقداماتی نظیر قالب بندی، بتن ریزی و ساخت سوله انجام گرفته است.

شهردار رشت افزود: مشکل دیگری که وجود دارد، تامین تجهیزات تصفیه خانه است که باید به شهرداری کمک شود تا دستگاه مربوط به تصفیه شیرآبه برای میکروب زدایی خریداری شود، اعتبار لازم پیش بینی شده که باید جذب شود.

وی ادامه داد: برای اینکه در آینده زباله به سراوان نرود، باید اقدامات زیرساختی و کاربردی انجام گیرد در همین راستا دو خط کارخانه کود آلی لاکان رشت با ۲۴ سال فرسودگی که از مدار خارج شده بود با اعتبار شهرداری مجدد وارد مدار شد و در حال حاضر روزانه ۲۵۰ تن زباله به این دو خط وارد می‌شود، باید دو خط ۳ و ۴ هم وارد مدار شود که تا ظرفیت ورودی زباله به سایت لاکان به هزار تن افزایش یابد و از بار تخلیه زباله در سراوان کاسته شود.

شهردار رشت با بیان اینکه اکنون در روزهای معمولی ۶۰۰ تن زباله در رشت تولید می‌شود که این میزان در روزهای تعطیل به ۸۵۰ تن افزایش می‌یابد، گفت: باتوجه به اینکه بودجه راه اندازی خط ۳ و ۴ کارخانه کودآلی در جدول بودجه پیش بینی شده بود، به یکباره از جدول بودجه حذف شد.

حاج محمدی در خصوص روند ساخت تصفیه خانه شیرآبه بیان کرد: تصفیه خانه شیرآبه به دو سوله نیاز دارد که مساحت هرکدام ۶هزار متر مربع است، در حال حاضر یک سوله ساخته شده و آماده نصب است.

وی در خصوص احداث زباله سوز گفت: احداث زباله سوز سراوان جزء برنامه‌های آتی است که ساختمان آن به ۱۰۰ میلیارد تومان و تجهیزات داخل هم به ۳۵۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد و عملیات اجرایی آن نیز دو سال زمان می‌برد.

حاج محمدی در پاسخ به اعتراض مردم سراوان که به اتمام بازه زمانی دو ساله اشاره کردند، گفت: چه مجددا مهلتی برای احداث زباله سوز بدهید چه ندهید و مانع تخلیه زباله در سراوان شوید، باید عملیات بی خطرسازی انجام گیرد تا از بار خطری که مردم را تهدید می‌کند کاسته شود.

شهردار رشت با اشاره به برخی حواشی‌ها تصریح کرد: سال ۹۵ قراردادی مبنی بر احداث زباله سوز منعقد شده ولی هیچگونه اقدامی صورت نگرفته در حالیکه اگر کار انجام می‌شد تاکنون به اتمام رسیده بود، اما طی چهار ماه گذشته پس از انتصابم در شهرداری رشت، با تمام وجود در تلاش هستیم تا شرایط را برای مردم سراوان بهتر کنیم و در حال حاضر هم ۴۰ نفر از پرسنل شهرداری ۲۴ ساعته و تمام وقت در سایت تخلیه زباله سراوان حضور دارند و بر روند امور نظارت می‌کنند.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.