خراسان شمالی- جانشین قرارگاه سایبری کشور گفت: از سال گذشته تاکنون بیش از یکصد رزمایش سایبری در زیر ساخت های حساس و حیاتی سطح کشور برگزار شده که این رقم قابل توجهی است.

۱۰۰رزمایش سایبری  در کشور برگزار شد

به گزارش قدس آنلاین، به نقل از روابط عمومی و اموربین الملل استانداری خراسان شمالی سردار فرجی پور در همایش تخصصی پدافند سایبری خراسان شمالی اظهار داشت: هدف از برگزاری رزمایش ها این است تا نقاط آسیب خود را شناسایی کنیم که سال گذشته به دستور رئیس جمهور رزمایش قطع اینترنت برگزار و درسالجاری رزمایش هک،اختلال، نفوذ و تخریب اجرا شد که در نوع خود از سخت ترین رزمایش هاست.

وی از رونمایی تولید مجموعه شبیه سازی تهدیدات سایبری توسط یکی از دانشگاه های کشور در هفته جاری خبر داد و افزود: در حال حاضر مشکل عمده ما در بحث تهدیدات سایبری نبود فرهنگ امنیت است زیرا اکثر مدیران و متخصصان بیشتر به فکر بهره برداری هستند نه بهره برداری امن و مطمئن.

سردار فرجی پور همچنین از تلاش بسیار استاندار خراسان شمالی در حوزه پدافند غیرعامل استان قدردانی کرد و گفت: مجموعه این اقدامات در جهت حفظ پایداری استان است که بعنوان یکی از بخش های مهم کشوری تلقی می شود. وی خاطرنشان کرد: با توجه به وجود حملات سایبری متعدد باید در برنامه ریزی و طرح های خود اولویت بندی داشته باشیم و اولویت اصلی ما باید تهدیداتی باشد که موجب چالش های بزرگ خواهد شد.

سردار فرجی پور تصریح کرد: از سال گذشته که تهدیدات لفظی آمریکا علیه ایران آغاز شد مرکز ملی فضای مجازی در جلسه ای از سوی سازمان پدافند غیر عامل کشور از نزدیک شدن تهدیدات سایبری خبر داد که خوشبختانه با تشکیل ستاد،تحولات چشمگیری به وجود آمده است و تمام دستگاه های مسئول توجیه شده اند و تقسیم کار هم شده است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.