برخی رسانه‌های معارض از جمله شبکه سعودی العربیه سعی دارند با بزرگنمایی بیش از حد، اوضاع در عراق را کاملا وخیم جلوه دهند.

تلاش شبکه سعودی العربیه برای گرم نگهداشتن تنور اغتشاشات در عراق/ ترامپ هم در توئیتر حمایت کرد

به گزارش گروه بین الملل قدس آنلاین، با وجود تلاش همه دستگاه‌ها و سازمان‌های عراقی برای برقراری امنیت در این کشور شبکه سعودی العربیه تلاش دارد با حمایت از ناآرامی‌های مشکوک برخی مزدوران و عناصر تنور اغتشاشات در عراق را گرم نگه دارد.

شبکه تلویزیونی العربیه گزارش داد: برخی معترضان اطراف کنسولگری ایران در کربلا، لاستیک‌ها را به آتش کشیدند و درگیری‌ها منجر به تلفات شده است.

این در حالی است که فرماندهی پلیس استان کربلا کشته و زخمی شدن تظاهرکنندگان در این استان را تکذیب و تاکید کرد با رسانه‌هایی که اخبار جعلی منتشر کنند، برخورد می‌شود.

پلیس کربلا ویدئوهایی که درباره تظاهرات شب گذشته در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است را جعلی خواند و آن‌ها را ابزاری برای تشویش اذهان عمومی در کربلا دانست.

همچنین «علی الهاشمی» فرمانده عملیات فرات اعلام کرد تظاهرات شب گذشته مسالمت آمیز بوده و هیچ فردی آسیب ندیده است. اوضاع در کربلا بسیار خوب است و هم اکنون ممنوعیت آمد و شد در این استان برقرار نیست.

برخی از رسانه‌ها مدعی شده‌اند که در تظاهرات شب گذشته استان کربلا ۱۳ نفر کشته و بیش از ۳۵۰ نفر زخمی شده‌اند.

تلاش ترامپ برای دامن زدن به اعتراضات در عراق

در این میان دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا در اقدامی مغرضانه توئیت دو رسانه سعودی درباره حمله ادعایی به کنسولگری ایران در کربلا را در صفحه توئیتر خود بازنشر کرد.

تلاش شبکه سعودی العربیه برای گرم نگهداشتن تنور اغتشاشات در عراق/ ترامپ هم حمایت کرد

پیش از این نیز، رادیو صدای عراق اعلام کرد سازمان اطلاعات این کشور شبکه‌ای وابسته به سازمان اطلاعات امارات شامل اعضایی از لبنان و عراق را دستگیر کرده که از گروه‌های معینی در میان تظاهرکنندگان در میدان التحریر و سایر شهرهای عراق حمایت مالی و فعالیت‌های ضد دولت عراق را سازماندهی می‌کردند.

در این خبر آمده است این شبکه به طور مستقیم با ”طحنون زاید“ مشاور امنیت ملی امارات و مسئول اطلاعات خارجی آن ارتباط داشت که اکنون رایزنی‌ها و میانجیگری‌های گسترده‌ای با طرف‌های غربی برای حل و فصل قضیه با مقامات عراقی انجام می‌دهد.

رادیو عراق همچنین اعلام کرد این شبکه بعد از توقیف عناصری خطرناک در میان تظاهرکنندگان در میدان التحریر کشف شد و تحقیقات، مأموران را به سوی اعضای دیگر آن از جمله دو لبنانی هدایت کرد که معلوم شد مسئول حمایت مالی و اداره فعالیت‌های شبکه‌ای گسترده در عراق بودند و نقشی تاثیرگذار در هدایت تظاهرات کنونی عراق ایفا می‌کردند.

مردم عراق از ماه اکتبر به دلیل شرایط اقتصادی خود و فساد مقامات دولتی دست به اعتراض زده‌اند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان

انتهای پیام/

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.