راهپیمایی ۱۳ آبان در استان‌های مختلف علاوه بر حضور باشکوه مردم، میزبان برخی مسئولان ملی هم بود، چهره‌هایی که به موضوع مذاکره با آمریکا واکنش نشان داده و حضور همیشگی ملت در صحنه را ستودند.

ایران صحنه استکبارستیزی و «نه» به مذاکره/مردم و مسئولان چه گفتند؟
  • به گزارش قدس آنلاین وبه نقل از مهر مردم استان‌های مختلف کشور با حضور حماسی گسترده و پرشور در راهپیمایی ۱۳ آبان با سر دادن شعار «مرگ بر آمریکا» انزجار خود از استکبار را اعلام کردند. راهپیمایی کنندگان با سردادن شعارهای «مرگ بر آمریکا» و «مرگ بر اسرائیل» و با حمل پلاکاردها و دست‌نوشته‌هایی با موضوع استکبارستیزی به ندای رهبر معظم انقلاب لبیک گفتند.

سیزده آبان نمادی از شور و عشق و ایمان دانش آموزان ایران و گل‌بوته‌های تشنه در کنار جویبار انقلاب اسلامی است که امروز بار دیگر با فریادهای مرگ بر آمریکا روحیه ظلم‌ستیزی و استکبارستیزی خود را نشان دادند تا جهانیان بدانند آینده‌سازان کشور نیز هرگز ارزش‌های دینی و انقلابی خود را با دشمن معامله نخواهند کرد و تحریم‌ها و تهدیدها آن‌ها را از مسیر حق‌طلبی بازنخواهد داشت.

۱۳ آبان هرسال یادآور ۳ جوشش برخاسته از دانش و بینش در جریان نهضت بزرگ اسلامی مردم ایران در مقابل ظلم، استبداد و استکبار است.

روشنگری حکیمانه حضرت امام خمینی (ره) در مدرسه فیضیه در قلب تپنده دانش ایمانی و فقه ربانی و واکنش رژیم سلطنتی در تبعید ایشان در روز ۱۳ آبان ۱۳۴۳ نشان از پیروزی مطلق منطق برخاسته از بینش الهی بر منطق متکی بر زور و خودکامگی داشت.

شهادت دانش آموزان ایرانی در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۷ در راه بیان خواسته‌های برحق ملت بزرگ ایران در محوطه دانشگاه تهران نیز نشان داد که ظلم و استبداد ضد دانش و آزادگی است و دانش برخاسته از ایمان محصلان ایرانی حکومت استبدادی وابسته را به عجز می‌کشاند و دانشجویان مسلمان پیرو خط امام نیز در ۱۳ آبان سال ۱۳۵۸ نشان دادند که دانش، بینش و ایمان انقلابی می‌تواند بزرگ‌ترین دشمنان نظام و انقلاب را به زانو درآورد.

ترک و کرد و لر و ترکمن و بلوچ ندارد، حضور آحاد ملت یکرنگ بود، از شمال و جنوب گرفته تا شرق و غرب، از خزر تا خلیج‌فارس، از هامون تا ارومیه، از زاگرس و البرز تا کویر ایران؛ همه شعار استکبار ستیزی بود و موج موج حضور ملت دریا شد.

امروز و هم زمان با چهلمین سالگرد ۱۳ آبان برگ افتخار دیگری در تاریخ استان تهران ثبت شد و مردم غیور و غیرتمند این استان بار دیگر اعلام کردند، که زیر بار ظلم، زور و ستم نمی روند، امروز نه تنها دانش آموزان که همه اقشار مردم در استان تهران آمده بودند، تا مشت محکمی بر دهان استکبار جهانی بکوبند و به جهانیان اعلام کنند، مسیر پر افتخاری که از ۱۳ آبان ۵۸ آغاز شد، همچنان پس از گذشت ۴۰ سال پرشورتر و با شکوه تر ادامه دارد.

جمع کثیری از دانش آموزان، دانشجویان، طلاب، بسیجیان و اقشار مختلف مردم قم صبح دوشنبه همزمان با یوم الله ۱۳ آبان با تجمع در میدان روح الله و از بیت تاریخی امام خمینی(ره) در این شهر به سمت حرم حضرت معصومه(س) راهپیمایی کردند.

راهپیمایی روز ۱۳ آبان ماه با حضور پرشور مردم چهارمحال و بختیاری آغازشده است و مردم ولایت مدار شهرکرد از ابتدای صبح امروز برای حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان  در میدان  انقلاب شهرکرد حضور پیداکرده‌اند. یکی از دانشجویان شهرکرد که در راهپیمایی ۱۳ آبان حضور یافته است به خبرنگار مهر اظهار داشت: دشمن اصلی ایران، آمریکا است که همیشه به بهانه‌های مختلف در پی ضربه زدن به کشور است.

همزمان با همه نقاط ایران اسلامی، مراسم روز ملی مبارزه با استکبار جهانی در بوشهر و دیگر نقاط استان برگزار شد و مردم حضوری گسترده و پرشور در این مراسم داشتند.

حماسه مشت‌های گره‌کرده در روز استکبارستیزی، استان سمنان را یکپارچه شور و حماسه کرد، کوچک و بزرگ و پیر و جوان به میدان آمده‌اند و امروز دانش آموزان و دانشجویان شاهرودی، سمنانی، گرمساری، سرخه‌ای، دامغانی و ... توسط کارمندان و طلبه‌ها، روحانیان، نظامی‌ها، بسیج جوامع مختلف، ورزشکاران، پزشکان و اقشار مختلف مردم همراهی می‌شوند تا رنگ خوش حماسه بر بوم قومس خوش بنشیند.

ملت بزرگ و عاشورایی گلستان، امروز با حضور حماسی و انقلابی خود در ویـژه مـراسـم تظاهرات روز ملـی مبـارزه با اسـتکبار جـهانی،  و سـردادن شـعار همیشـگی خـود، یعنـی، «مرگ بر آمریکا و مرگ بر اسرائیل»، فریاد رسای «هیهات منا الذله» را بـار دیـگر به گـوش وجدان‌های آگاه و حقیقت‌طلب جهان رساندند و نفرت و انزجار خود نسبت به استکبار جهانی را نشان دادند.

مسیر تجمع مردم ارومیه در میدان ولایت فقیه به سوی میدان ایالت به حدی از حضور گسترده مردم مملو بود که حرکت راهپیمایان به کندی انجام می شد و حضور پرشور اقلیت های دینی در کنار سایر شهروندان استان جلوه و شکوه خاصی به راهپیمایی داد.

هم‌زمان با روز ملی «مبارزه با استکبار جهانی» مردم ولایتمدار کرمان با حضور در راهپیمایی ۱۳ آبان روحیه ظلم ناپذیری و ایستادگی در برابر استکبار را به منصه ظهور رساندند.خیل عظیم راهپیمایان در شهر کرمان از ساعت‌ها پیش از شروع رسمی راهپیمایی که ساعت ۹ اعلام‌شده بود، در محل چهارراه توحید حضور یافتند.

فریادهای «مرگ بر آمریکا»، «مرگ بر اسرائیل» و «مرگ بر آل سعود» در گوشه گوشه شهرها و روستاهای استان گیلان طنین انداز شد و جوانان و نسل چهارمی‌ انقلاب با پلاکاردهای «ما ایستاده ایم» نشان دادند که این سخن رهبری که جوانان نسل چهارم انقلاب از جوانان دوران دفاع مقدس نیز انقلابی تر هستند سخنی درست است.

هم‌زمان با ۱۳ آبان روز استکبارستیزی امروز دانش آموزان استان قزوین بار دیگر بصیرت و آگاهی خود را به جهانیان نشان دادند و با تجمع در خیابان شهدا فریاد «مرگ بر آمریکا» سر دادند و ایستادگی و صلابت دوباره خود را در مبارزه با زیاده‌خواهی استکبار نشان دادند.

یکی از بازاریان شهر همدان که خاطرات روزهای انقلاب را به یاد دارد در گفتگو با خبرنگار مهر با بیان اینکه سال‌های ۵۷ و ۵۸ من هم دانش‌آموز بودم و حال و هوای مدارس همدان با حال و هوای این روزها قابل قیاس نبود، گفت: سال ۵۷ در بیشتر و ۱۳ آبان که دانش آموزان بسیاری به شهادت رسیدند را به یاد دارم.

مردم نصف جهان همپای دیگر مردم کشورمان امروز در میدان امام حسین (ع) اصفهان تجمع کردند و با مشت‌های گره‌کرده، شعار مرگ بر آمریکا و اسرائیل سر دادند. امروز مردم دارالعباده یزد نیز هم‌نوا با دیگر مردم ایران اسلامی در روز استکبارستیزی فریاد مرگ بر آمریکا سر دادند تا یک بار دیگر انزجار خود را از ستمگری های سفاکان به نمایش بگذارند.

راهپیمایی ۱۳ آبان صبح امروز با حضور پررنگ مردم و مشارکت گسترده دانش آموزان در ۶۰ نقطه استان خوزستان برگزار شد و مردم دوشادوش هم علیه استکبار جهانی به سرکردگی آمریکا شعار دادند.   مردم اقصی نقاط کهگیلویه و بویراحمد هم با حضور پرشور و فریاد مرگ بر استکبار نسبت به خصومت ها، اقدامات و دشمنی دشمنان کشور از جمله آمریکا و اسرائیل اعلام انزجار کردند.

راهپیمایی یوم‌الله ۱۳ آبان امسال نیز باشکوه و صلابت هر چه بیشتر و با حضور پرشور و شعور نسل چهارم انقلاب در ۶۰ نقطه شهری و روستایی استان سیستان و بلوچستان برگزار شد. مردم شیعه و سنی سیستان و بلوچستان بار دیگر با اتحاد و یکدلی خود پاسخی محکم به یاوه‌گویی‌ها و اقدامات خصمانه استکبار جهانی دادند و بصیرت و مقاومت ملت مسلمان ایران را به همه دنیا یادآور شد.

ساعت ۹ صبح به‌وقت رسمی ایران و مازندران، میدان ساعت، همکلاسی‌ها و دوستان قدیمی از مدارس مختلف نظیر ابوریحان، فاطمه الزهرا، بوعلی، ۱۳ آبان، همه و همه در ایستگاه ساعت به‌صف شدند تا الفبای آزادگی و ایستادگی را برای جهانیان مشق کنند.

پیشانی‌بند یا حسین (ع) بر پیشانی‌اش بسته، مشت‌هایش گره شده و باصلابت فریاد مرگ بر آمریکا سر می‌دهد، خود را محمد امیرایی دانش‌آموز دبیرستانی معرفی می‌کند و می‌گوید: امروز روز من و دانش‌آموز است و همان‌گونه که دیروز همکلاسی‌های ما نظیر شهید فهمیده و دیگران جانشان را فدا کرده‌اند ما نیز آمدیم بگویم، تا خون در رگ ما است پای دین ایستاده‌ایم.

مردم با بصیرت شهر ایلام امروز با حضور پرشور خود در راهپیمایی سیزدهم آبان ماه خشم و انزجار خود را از استکبار جهانی به نمایش گذاشته‌اند. در راهپیمایی امروز حضور جوانان و نوجوانان در کنار بزرگ‌سالان محسوس بود و همه و همه برای فریاد استکبارستیزی و حمایت از مظلومان جهان آمدند.

سمیه بخشی یک شهروند بیرجندی در گفت و گو با خبرنگار مهر گفت: مسئله دشمنی آمریکا و اسرائیل با ایران چیز ساده و جدیدی نبوده و در برهه های مختلفی از تاریخ به عناوین متعددی تکرار می شود.

آئین راهپیمایی باشکوه سیزدهم آبان ماه، سالروز تسخیر لانه جاسوسی آمریکا و مقابله با استکبار جهانی با حضور گسترده و پرشور مردم استان مرکزی در جای جای سرزمین آفتاب و زادگاه بنیانگذار انقلاب هم برگزار شد.


محورهای اظهارات سخنرانان راهپیمایی ۱۳ آبان

در جریان راهپیمایی ۱۳ آبان در استان‌های مختلف کشور شخصیت‌های برجسته سیاسی، نظامی و فرهنگی و همچنین مسئولان حضور داشتند که در زیر برخی از محورهای اظهارات و سخنرانی‌های آن‌ها را مرور می‌کنیم.


 سرلشکر موسوی در تهران: زانو زدن مقابل دشمن دستاوردی برای مردم ندارد/ فتنه‌ها در راه است

امیر سرلشکر سید عبدالرحیم موسوی، فرمانده کل ارتش جمهوری اسلامی ایران در سخنرانی یوم‌الله ۱۳ آبان در مقابل لانه جاسوسی، گفت: سیزدهم آبان، نمادی از سه رویداد تاریخی در سالهای ۴۳، ۵۷ و ۵۸ است که در هر سه حادثه، در یک طرف بازیگر اصلی و کارگردان آمریکاست و در مقابل آن رویکرد دینی و ملّی جوانان انقلابی، که در هر سه مقطع، همگرایی با رهبری واحد و همسویی با گفتمان دینی به محوریت حضرت امام (ره) مشهود است.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.