مدیرکل نهاد کتاب‌خانه‌های عمومی استان خراسان رضوی گفت: متولی ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی تنها وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین سازمان کتابخانه ها نیست بلکه این مساله فرابخشی است و نیاز به هم افزایی همه دستگاه ها و مجموعه ها دارد که باید در این زمینه سیاست گذاری و تلاش کنند.

ارتقاء فرهنگ مطالعه یک موضوع فرابخشی و نیاز به هم افزایی همه دستگاهها دارد

حجت الاسلام علی اکبر سبزیان در گفتگو با قدس آنلاین اظهار کرد: به گفته وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی سرانه مطالعه در کشور ۱۴ دقیقه و در استان خراسان رضوی ۱۶ دقیقه است.

وی با بیان اینکه  در بحث ترویج فرهنگ کتاب خوانی نیازمند انجام کارهای زیادی هستیم و باید تک تک افراد جامعه در این باره  احساس مسئولیت کرده و برای پویایی این فرهنگ تلاش کنند، تصریح کرد: متولی ارتقاء فرهنگ مطالعه و کتاب خوانی تنها وزارت فرهنگ و ارشاد و همچنین سازمان کتابخانه ها نیست بلکه این مساله فرابخشی است و نیاز به هم افزایی همه دستگاه ها و مجموعه ها دارد که باید در این زمینه سیاست گذاری و تلاش کنند.

مدیرکل نهاد کتابخانه های عمومی استان خراسان رضوی افزود: از طرفی برنامه هایی نظیر نشست های کتابخوان، اجرای برنامه هایی مبتنی بر رونق  کتابخوانی در مساجد و مدارس و ایجاد فرصت های مطالعاتی در مکان های مختلف و دستگاه های دولتی از طرف این مجموعه در استان در حال برنامه ریزی و اجرا است.

حجت الاسلام سبزیان ادامه داد: اگر بخش حاکمیتی و مردمی ، به موضوع کتاب و کتابخوانی به عنوان یک دغدغه توجه ویژه داشته باشند و در راستای افزایش سرانه مطالعه تلاش کنند، مواردی نظیر کاهش آسیب های اجتماعی ، تحکیم بنیان خانواده ، رفع ناهنجاری های اجتماعی ، رشد آگاهی های عمومی جامعه و ترویج و ایجاد شور و نشاط اجتماعی افزایش پیدا خواهد کرد.  

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.